Showing: 1 - 2 of 2 RESULTS

Juleafslutning 17/12

Tirsdag d. 17/12 afholdes Aalborg Skakforenings juleafslutning, hvor vi skal hygge os med glögg, æbleskiver og jule-lynskak, alt imens julesneen falder blidt, og Michael Øe og Søren Andersen sidder og sveder over det første af to omkamps-partier om klubmesterskabet. Michael har Hvid d. 17/12 og returpartiet med modsatte farver spilles tirsdag d. 7/1.

Alle er velkommen til en hyggelig aften d. 17/12 kl. 19, hvor der også er sidste mulighed for afvikling af de resterende udsatte partier.

Søren Andersen – Poulsteen Holm Grabow

Ifølge Anatoly Karpov  i den glimrende bog ‘Verdensmestrenes miniature partier’ er miniarure partier, partier hvor den ene vinder inden for maksimum 35 træk.    I samme genre,    efter sin gevinst mod Allan T. Christensen skrev Carl Johan Andersen –     “Jeg har sjældent følt mig så offerlysten og angrebsivrig! På dét punkt kunne nogle ´fedtspillere´(ingen nævnt, ingen glemt..!) godt lære noget!   ”

Min spillestil er måske en smule anderledes end dette.  Da Carl Johan og jeg måske er de der har flest partier her på klubbens hjemmeside besluttede  jeg mig for at teste hans tese ved hjælp af lidt statistik fra vores  sidste 5 gevinst partier postet her på siden.

Carl Johan – Rasmus Thøgersen  1-0 i 21 træk.    (Holdskak)
Henrik Lunden – Carl Johan  0-1 i 29 træk     (Klubturnering)
Carl Johan Andersen – Allan T. Christensen  1-0 i 35 træk   (Horsens EMT)
Erik – Carl Johan  – 0-1 i 26 træk (Horsens EMT)
Niels Chr. Davidsen – Carl Johan Andersen  0-1 i 19 træk (Himmerlands turneringen)

Søren – Peter Juul Pedersen 1-0 i 58 træk.  (Klubturnering)
Søren – Sietske Greeuw 1-0 i 56 træk. (Politiken Cup)
Richard Farkas – Søren  0-1 i 70 træk (First Saturday)
Jesper Salomonsen – Søren 0-1 i 36 træk  (Himmerlands turneringen)
Søren – Finn Winther 1-0 i 46 træk  (Klubturnering)
Uden yderligere introduktion  kommer hermed mit gevinstparti mod Evans’ Grabow på 75 træk:

p.s Jacob Wurtz havde under vores match en frygt for at blive fedtspiller besluttede derfor ofre sin officer for en bonde som modstander  Henrik Svane gladeligt modtog og kviterede med en grimmase der passede  – Alligevel lykkedes det  meget imponerende for Jacob at holde remis.   – Det er ok Jacob for min skyld må du meget gerne blive lidt mere fedtspiller som mig.