Efter det store nederlag mod førerholdet, skal 1. holdet forsøge at rejse sig, når et andet Aarhus-hold, SK1968, kommer på besøg.

Der skal helst en del point på kontoen, hvis holdet skal bevare håbet om en ny sæson i 1. division.

Der skete ingen forskydninger i stillingen i 2. division i 4. runde, hvor hele tre opgør sluttede 4 – 4

Nu skal Aalborg 2 så på en svær opgave i Aarhus mod Nordre 2, som pt indtager 2. pladsen.

I mesterrækken mødes ingen af topholdene i denne runde.

3. holdet møder hjemme nr 6 Sæby, mens førerholdet Aalborg 4 møder rækkens nr 5,  Aars/Nibe 2

Aalborg 5 får fornøjelsen af rating-favorit-holdet,  Nørresundby 2

I A-rækken skal 6. holdet prøve kræfter mod et andet midter-hold, Brønderslev, mens 7. holdet møder det andet bundhold, Aars/Nibe 3

Topholdet Aalborg 8 i B-rækken får besøg af Aars/Nibe 4, som holdet med kun tre mand, slog 3 – 1 i første runde.

Søndag den 27. januar:

1. division: Aalborg 1 – SK1968 2 . . . . . 3,5  –  4,5

2. division: Nordre 2 – Aalborg 2 . . . . . . . 6  –  2

Topscorer.

1. div.  Peter Lysberg  3 p
  2. div.  Thomas Heine Bech  3 p

Mandag den 28. januar:

A-rækken: Aars/Nibe 3 – Aalborg 7 . . . . .  1  –  3

Aalborg 7:  Axel Kristensen  2,5 p

Tirsdag den 29. januar:

M-rækken: Aalborg 3 – Sæby . . . . . . . . . .  2,5  –  3,5

M-rækken: Aalborg 4 – Aars/Nibe 2 . . . . . 4,5  –  1,5

B-rækken: Aalborg 8  – Aars/Nibe 4 . . . . .  3,5  –  0,5

Aalborg 3:  Erik Højfeldt og Hans Engen  3,5 p

Aalborg 4:  Hans Peter Rasmussen  5 p !!

Aalborg 8:  Lars Lytzen  3,5 p

Onsdag den 30. januar:

A-rækken:  Brønderslev 2 – Aalborg 6 . . . . .  2  –  2

Aalborg 6:  Aage L. Sørensen  4 p

Torsdag den 31. januar:

M-rækken:  Nørresundby 2 – Aalborg 5 . . . . .  5  –  1

Aalborg 5: Frederik Borg Schweizer  3 p  af 4

1. Jan Peter Lysberg

Uden at blande mig I referat eller ej – jeg var heldig, og det kan computeren nok ikke lave om på senere. De øvrige resultater i gruppen var også noget møj. 2 holdet møder et forstærket Nordre – svært, og op ad bakke. Det positive VM i h ball, og Ture, efter tab i første runde, har nu 4 af 6 i Tyskland.

2. Så fandt Aalborg 7 endelig killer instinktet frem, – (selvom vores normale 1 og 2 bræt havde afbud) og vandt deres første sejr i bundkampen ude AarsNibe 3 med 3-1. Alle bræt var vi set på rating underdogs, men efter eget udsagn stjal Andreas Bock et remis, vores nye medlem Anders Faurskov spillede framragende og var i højt humør på vej hjem. Axel nappede en god sejr, hvor stillingen var lige, men fik sat modstanderens dronning i bytte med et tårn på h-linjen, og jeg selv var i helt lige stilling, men var i tidsnød. Havde vel lige under 18 min. på de sidste 23 træk, men smed en bonde for at kunne give evig skak.
    – Spørgsmålet er så om vores normale 1. og 2. bræt kan komme på hold næste gang 🙂

3. Preben Nielsen

Med det knebne nederlag til SK68, ser det efterhånden mere end svært for 1. divisionsholdet, at sikre endnu en sæson i landets næstbedste række.
    Holdet er isoleret i bunden, og med 3,5 point op til Nørresundby på 6. pladsen med to runder tilbage.

Med det klare nederlag i Aarhus røg 2. divisionsholdet lige under nedrykningsstregen, men der er stadig håb.
    Aars/Nibe har 16,5 p, Aalborg 2 med 16p og Skørping 15,5 point.
    To hold skal ud.

Men skulle 2. holdet rykke ned, er der stadig håb om to divisionshold den kommende sæson.
    I mesterrækken kører det stadig på skinner for 65+holdet, der vandt sin fjerde sejr på stribe, og holdet har sat kursen direkte mod 2. division.
    Nærmeste konkurrent er nu rating-favoritterne Nørresundby 2, der med den sikre sejr over Aalborg 5, blot er et halvt point efter topholdet.

Aalborg 3 tabte knebent til Sæby, og holdet mistede et vigtigt skridt i topkampen.
    Desuden måtte Brønderslev nøjes med 3 – 3 mod bundholdet Nørresundby 3.

Så det ligner den store finale i sidste runde den 12/3, når de to førende mødes i fællesrunden.

Aalborg 4 har 20 p, Nørresundby 19,5, mens både Brønderslev og Aalborg 3 har 17,5 point på de følgende pladser.

I A-rækken var der opmuntring for 7. holdet, der fik sin første sejr 3 – 1 (forventet 1,15), endda med to reserver (afbud fra bræt 1 + 2)
    Sejre til topscorer Axel Kristensen og debutanten Anders Faurskov, samt halve til Pors og Boch.

Holdleder Rulle-Per var dagens mand for 6. holdet, som opnåede remis i Brønderslev.

Begge tophold led klare nederlag i denne runde.
    Mest bemærkelsesværdigt var det at førerholdet, Skørping 2 blev slået klart (0,5 – 3,5) af det rene familiehold, Jetsmark 3 – Oskar på 11, hans mor og moster, samt bedstefar Bjarne Søndergaard.
    Jetsmark-formanden fortalte mig for et par måneder siden, at drømmen var at klubben en dag kunne stille et helt familiehold. Godt gået!

Trods nederlaget er Skørping 2 fortsat i top i A-rækken, mens Aalborg 6 er nr 6 med 9,5 p, og 7. holdet er nr 7 med 7,5 point

I B-rækken blev det til en ny storsejr over Aars/Nibe 4.
    Aalborg 8 fører rækken et halvt point foran Skørping 3
    De to tophold mødes i næste runde.