Junior afslutning i Skørping

Sæsonens sidste JGP stævne havde samlet 38 deltagere.
Steven Vestergaard var storfavorit, og han sejrede da også med 6,5 point, foran Ellen Kakulidis og Martin F. Nielsen, der begge igen fik 5,5p. Deres indbyrdes parti i 1. runde var son sædvanlig spændende. De endte i lige springer-slutspil, hvor Martin spillede voldsomt på gevinst og tabte. Det kom til at betyde, at Ellen denne gang havde bedst korrektion, og dermed fik hun 2. pladsen.
Mod Steven havde Ellen også chancen for en halv. Tårnslutspil med 3 mod 4 bønder på samme fløj, men desværre var hun ved at løbe tør for tid og fejlede øv.
Sidste år i Skørping havde Steven 6 af 6 inden sidste runde, men så tabte han til Martin. I år skulle de to sjovt nok også mødes i sidste runde. Og Steven havde igen 6 af 6, og så også ud til at vinde det sidste, da han havde en bonde i overskud i rent bondeslutspil, Men Martin fik spillet det flot (med en tilfreds klubformand og far som tilskuer) og holdt remis.
Nicolay Prieur gjorde ikke det store væsen af sig. Spillede igen for hurtigt, og satte brikker i slag i gode stillinger, og han sluttede med 1,5 point.
Aryan og Aparna deltog i gruppe 2, og de sluttede begge midt i rækken med 7 point. De havde begge stillinger til mere, men især Aparna havde problemer med tiden, og det kostede desværre en præmie.
Klubbens juniorer har klaret sig flot i sæsonen og vundet adskillige pokaler.
Der blev også uddelt pengepræmier til de bedste i sæsonen. Martin og Ellen tog sig af de to præmier i A-klassen, mens Nicolay og Aparna begge fik 4. præmie i hhv B og C-klassen.