Pokalskak – lørdag!

På lørdag d. 22. marts fra kl. 10 til ca. 15 i Aalborg Skakforenings lokaler afholdes hovedkredsens årlige pokalstævne i hurtigskak for 4-mands hold. Der spilles 6 runder med betænkningstiden 20 minutter pr. parti. Klubberne kan stille med både ‘elite’-hold og lige så mange bredde-hold, som man ønsker, og der kæmpes om 2 gange 2 pladser til DSU’s pokalfinale-stævne, der afholdes i Nyborg i pinsen.

I skrivende stund er både Nørresundby og Skørping tilmeldt med hold, men dem skal vi da bare tæve, så hvis du har lyst til at spille pokalskak for klubben på lørdag, så send et svar på hjemmesiden her eller skriv en besked til formand Bjarne Sønderstrup (mobil: 23 37 56 18). Alle kan deltage! Du kan også bare møde op i klubbens lokaler på lørdag i god tid før kl. 10, og så ser vi, hvor mange 4-mandshold, vi kan samle.

Vel mødt til en hyggelig hurtigskak-lørdag!

7 Comments

1. Af hensyn til planlægningen, så vil jeg gerne have en deltagerliste senest i morgen. Lige nu er der spillere til 3 hold fra Aalborg, men vi kan godt komme op på flere. Jeg udsender senere i aften, hvem vi har tilsagn fra.

2. Hej igen. Lige nu har jeg tilsagn fra 14 spillere:
    Michael Øe
    Søren Andersen
    Finn Winther
    Bjarne Sønderstrup
    Bo Torpegaard
    Sune Kovshøj
    Kurt Pedersen
    Alexander Eeg
    Hugo Falberg
    Arne Fjordside
    Hans Peter Rasmussen
    Aage Sørensen
    Jesper Thomsen
    Poul Davidsen

Med lidt held kommer vi op på 5 hold fra foreningen. Det vil være flot!

1. Jan Peter Lysberg

Hej Bjarne.

Jeg tror, at jeg har været tilmeldt i mindst et år 🙂 Arne ringede i går – så ok. Vi spiller vel på vinder holdet igen i år ?

2. Så er der meldt 4 hold til, se http://www.enpassant.dk/. Mads er den eneste, jeg ikke har fået tilsagn fra, så der kan ske ændring.

1. Det ser meget sløjt ud mht. modstand til Aalborg – hvad med i forhold til 5-6 år siden , hvor der var ca. 15-20 hold at spille imod for os, er de så holdt op med at spille skak uden for Aalborg ?

1. Måske vi kan forlænge tilmeldingsfristen, og så invitere Jetsmarks 3-4 bedste hold, Hobro, Hadsund, Sæby, Aars/Nibe, Nørresndbys top spillere, Tranum, Aabybro, Hadsund osv. , så vi kan få en stærk turnering frem for den her halv tynde tilmelding.

3. Vi er nu 16 mand til morgendagens stævne, idet René Rasmussen har meldt sig klar.

Holdene bliver så:

Aalborg 1 (Elitetropperne): Michael, Søren, Finn, Bjarne

Aalborg 2 (Reservetropperne): René, Peter, Bo, Sune

Aalborg 3 (Gammelmandsholdet): Kurt, Hugo, Hans Peter, Aage

Aalborg 4: (Talenterne): Alexander, Arne, Poul, Jesper

Vi kan desværre ikke gøre for, at der ikke er flere deltagere fra andre klubber. Datoen er netop flyttet til om foråret, for at se om det gav større fremmøde, og datoen har været kendt hele sæsonen. Nu spiller vi 5 runder med 20 min. partier, og vi kan så være færdig midt eftermiddag.

Bemærk at vi spiller i vore gamle lokaler på 3.sal, idet der er fest i kantinen i aften, og vi kan ikke være sikre på at der er gjort rent.
      Vi starter kl. 10, men der er rundstykker til dem, der kommer og hjælper med at stille op. Til frokost varter Arne og Hans Peter op med sandwich og madder til rimelige priser. Vel mødt til en hyggelig skakdag.