Naboopgør i 2. runde

Sæsonpremieren i hovedkredsturneringen forløb stort set med forventede resultater for klubbens seks hold, mens heldet ikke var med de to divisionshold, der begge burde, og havde fortjent mere end de 2 og 3 point som det blev til, set fra kamplederens synsvinkel.

I 2. runde venter så naboopgøret mod Nørresundby, der også tabte klart i deres første match mod Nordre, så der er lagt op til en meget vigtig og spændende dyst.

Der er også naboopgør i mesterrækken, når de to klubbers 3. hold mødes.

2. holdet får besøg af Skive, der er oprykker, men som på papiret har et stærkt hold.

I A-rækken er der et rent klubopgør i denne runde.

2. runde:

Tirsdag den 13. november:

M-rækken – Aalborg 3 – Nørresundby 3……5,5 – 0,5
M-rækken – Sæby – Aalborg 4……………2 – 4
M-rækken – Aalborg 5 – Brønderslev……2 – 4
A-rækken – Aalborg 6 – Aalborg 7……….2 – 2
B-rækken – Aalborg 8 – Skørping 3…….. 2 – 2

Søndag den 18. november:

1. division – Nørresundby – Aalborg 1……4 – 4
2. division – Aalborg 2 – Skive
…………..2,5 – 5,5

1. En god runde for klubbens mesterrækkehold.

Alle tre hold scorede over forventet.

Klar sejr (5,5 – 0,5) i 3. holds-opgøret mod Nørresundby, mens Aalborg 4 trods to (gode) reserver vandt 4 – 2 i Sæby.

5. holdet tabte beskedent til favoritterne fra Brønderslev.

En spiller fra hvert af vores M-hold har max efter to runder:
    Hans Engen, Hans P. Rasmussen (hvornår har H.P. sidst tabt en holdkamp?), samt et af klubbens nye medlemmer, Frederik Borg Schweizer!

Klubopgøret i A-rækken sluttede helt lige, mens B-holdet ligeledes opnåede 2 – 2 mod favoritterne fra Skørping!!

På søndag gælder det så for klubbens to divisionshold.

Som formanden har skrevet andet sted, er der mulighed for at spille evt udsatte partier i klubturneringen på søndag kl 12!

2. Bjarne Sønderstrup

Naboopgøret mod Nørresundby endte 4-4, det bedste resultat mod arvefjenderne i mange år. Kampleder Per Grevlund startede ellers med at introducere menuen i kantinen, som stod på “Lomholt” og “RullePer”, henholdsvis dyrlægens natmad og rullepølse opkaldt efter vores nu afdøde medlem, dyrlæge Ole Lomholt Hansen, og vores rullestolskørende Per Jacobsen, der selv er bekendt med og stolt af, at have fået en mad opkaldt efter sig. Efter at gemytligheden havde lagt sig efter denne indledning, blev der ellers kæmpet gevaldigt rundt omkring. Ja, det vil sige, at der forholdsvis hurtigt blev spillet remis på første og sidstebræt, mellem Jacob og Per A. samt mellem Lysberg og Lars Jensen. Elena spillede fint og fik også en fornuftig remis mod Eddie Grosbøl. Så vandt Sune et godt parti over Jens Jørgen (løberpar!), men John tabte desværre en god stilling i tidnøden mod Børge. Ivar spillede (efter at være kommet ½ time for sent, fy!) aktivt mod Jørgen Jørgensen, ofrede en bonde for et stort pres, og pludseligt var der et kvalitetsoffer, der så ud til at give en remis, men Ivar spillede heldigvis fint videre og førte det sikkert til gevinst. Nu førte vi 3½-2½, men det så kritisk ud på de to sidste brætter. Kasper havde fået en kritisk stilling rettet op, og ofrede en kvalitet, mod at få en farlig fribonde. Desværre var Bjarne Hansen for dreven, og fangede kongen i krydsild til sidst. Tilbage sad jeg med et tilsyneladende tabt tårnslutspil mod Svend, og mange havde dømt mig ude. Men jeg fik det kringlet remis efter en desperat tårnmanøvre. Alt i alt kan vi være godt tilfreds, og holdet kæmpede fint. Nu skal vi på langfart i næste runde til Haderslev, der fik en sæk mod Nordre.

3. Bo Torpegaard Jensen

2. holdet spillede hjemme mod oprykkerne fra Skive

Det så smertefrit ud på førstebrættet, hvor René spillede noget der lignede en budapest gambit, hvor modstanderen ikke helt kendte teorien.

Alexander spillede et rigtig fint parti mod Lars Schønning, og det så i min verden ud til, at Alexander ville hive hele pointet hjem. Jeg så ikke helt hvor det gik galt, men det endte desværre med et tab. Kom igen Alexander – vi skal lige have dræberinstinktet helt på plads 🙂

Jeg selv spillede et okay parti mod Jørn, hvor jeg vandt en kvalitet, mod Jørn til gengæld fik en monsterspringer i centrum. Jeg kunne ikke finde en vej gennem det forsvar, og det kunne han heller ikke, så remis.

Thomas og modstanderen truede hinanden længe med en masse mulige afbytninger, som ingen gik ind i. Da de så gjorde og røgen lagde sig efter en for mig tvunget variant på 9 træk endte partiet remis. I efteranalyserne kunne modstanderen måske have ventet, og fået en bedre mulighed – men dette hørte jeg kun med et halvt øre 🙂

Chr. Volmers parti så jeg ikke meget af, men det lød som om, at Christian var meget presset, og kom til at begå en fejl, som afgjorde partiet – om der var muligheder inden skal være usagt.

Rifat havde ofret en officer for spil mod modstanderens konge – jeg så ikke helt hvordan det gik, men Rifat endte med at tabe på tid.

Thomas Høj spillede også et fint jævnt parti mod modstanderen – jeg så ikke umiddelbart nogle muligheder for nogen de gange jeg var forbi – remis.

Jesper Momme er på vej tilbage til storhedstider, men der skal stadig bankes lidt rust af. Det lignede et spændende parti, hvor der var en masse varianter, som der skulle regnes på. Modstanderen kom desværre bedst ud af dette, men skønt at se Jesper har fået tiden til skakken, og at gejsten ikke fejler noget – der kommer helt sikkert en sejr her næste gang!

Vi ligger nu i bunden med Skørping og Aars, som vi endnu ikke har mødt. Et godt resultat mod dem vil helt sikkert være at foretrække – næste modstander er netop Skørping 9. december på udebane.