Showing: 1 - 2 of 2 RESULTS

Skoleskak i EU

JP.dk skriver om EUs mulige lovgivning angående skakundervisning til skolebørn under overskriften “EU: Alle børn skal spille skak”.

No joke!!

Indtil videre har 345 af 736 medlemmer skrevet under på erklæringen, der opfordrer kommissionen til at fremme indførslen af programmet ”Skak i skolen” i medlemsstaternes uddannelsessystemer.

Se artikel

Der er ingen nuller i Aalborg Skakforening !

Klubturneringen er nu ca. halvvejs, og derfor tid til en status. Alle 28 spillere er kommet på tavlen – derfor den provokerende overskrift.

I Mesterklassen slår alle alle, næsten da ! Turneringen føres med beskedne 2 point, blandt andet af gruppens lavest ratede, Peter Juul ( fornemt ), og af Jens Johan og Finn der dog kun har spillet 3 partier. Efterårets vinder Jacob W. ligger på lur med 1½ af 2. Så alt kan ske – spændende !

Basis 1 føres af Thomas Høj Jensen med 4 af 4 – ham vender vi tilbage til !!

I Basis 2, som er en monrad er der tre spillere med max. Kasper med 3 af 3, Alexander med 2 af 2, og så Per Jacobsen også med 2 af 2. Per vinder altså skakpartier, når Barcalona ikke spiller.

Den spændende kamp mellem vores to unge, Ellen og Martin, er helt lige, i det de begge har 50%.

Nå så er der lige ham der Thomas, 1762 i rating. Jeg har regnet lidt på det: 4 point mod en forventet scoore på 1,9 giver en ratingtilvækst på 63 – Men Men – dertil kommer, at Thomas har 5 af 5 i holdturneringen !!! Og der ligger 69 gode rating point og venter. Tilsammen 132. Det vil sige at Thomas virtuelt er oppe på 1894 i rating. Så hvis de gode takter fortrsætter, og hvorfor ikke, har klubben forhåbenlig en ny mesterspiller på maj ratinglisten. Held og lykke Thomas.

PLys.