Showing: 1 - 1 of 1 RESULTS

Status i Byturneringen

Afslutningen på årets byturnering nærmer sig med 5 ud af 7 runder afviklet. Det er nu ganske sikkert og vist, at vi må vente endnu et år med at få en bymester fra Aalborg Skakforening. I Mesterklassen har klubbens ene repræsentant Peter Lysberg haft det hårdt mod Nørresundbyfolkene. Spillet har vel egentlig været ok, men nogen Morten Frost – eller Svend Pri- agtig nedsabling af ‘kineserne’ fra Kulturbroen nord for Limfjorden er det desværre ikke blevet til.

Stillingen i toppen af Mesterklassen er som følger: 1. Jens Jørgen Christiansen (Nr.Sundby) 4½/5, 2. Per Andreassen (Nr.Sundby) 4/5, 3.-4. Bent Sørensen (Nr.Sundby) 3/4 og Jørgen Jørgensen (Nr.Sundby) 3/5. Jens Jørgen mangler at møde både Per og Bent i de to sidste runder, så der er lagt op til en spændende afslutning.

Basis 1 føres overraskende af den lavest ratede i gruppen: Alexander Eeg Jensen med 3½/4. Alexander, der er enkeltmedlem af 7. hovedkreds, har spillet forrygende, og han ligger p.t. til noget af et rating-kvante-spring! Han forfølges af to glubske, gråhårede Nørresundby-ulve i form af Normann A. Hansen og Karsten Nielsen – begge med 3 point men for en kamp mere. Bedste Aalborg-spiller i Basis 1 er Johan Homström, der har scoret 2½/5.

Basis 2 er derimod dejlig opmuntrende set med Aalborg-øjne. Steve Dahl fører gruppen med 4½/5 og 1½ point ned til nummer 2. Det kan næsten ikke gå galt for Steve nu.

Monrad-grupppen, Basis 3, føres efter 5 runder an af tre spillere med 4/5 – her i blandt Aalborg Skakforenings nye spiller: Karl Sperling.

Næstsidste runde spilles på torsdag klokken 19 i Nørresundby, og byturneringen slutter ugen efter, torsdag d. 13/9, også i Nørresundby. Så kom og hep på Aalborgs udsendte – de har hårdt brug for det!