Showing: 1 - 2 of 2 RESULTS

Jørgen Jørgensen – Jacob Würtz

Jacob Würtz skriver: I forbindelse med Himmerlandsturneringen er der her lidt inspiration til, hvordan man næsten slår Jørgen Jørgensen.

Pokal-træning

Pinsesøndag d. 19. maj afholdes Dansk Skakunions årlige pokalstævne for 4 mands hold på Hotel Scandic i Odense. Aalborg Skakforening har ret til at stille med adskillige hold i den forbindelse til både eliterækken (ingen restriktioner mht. mht. alder, nationalitet og spillestyrke), bredderækken (holdets ratinggennemsnit må højst være 1800 for de 4 spillere), seniorrækken (m/k over 60 år / 50 år) samt juniorrækken (under 20 år).

Mere om pokalstævnet på DSU’s hjemmeside.

Ved Hovedkredsens udtagelsesstævne til pokalturneringen, der blev spillet i efteråret, vandt Aalborg Skakforening nemlig 1.- og 2. pladsen i både elite- og i bredderækken. Derfor kan klubben i princippet stille med 2 elitehold, 2 breddehold samt et valgfrit antal senior/junior-hold.

I den forbindelse arrangeres der træningsaftener i klubben over de fire næste tirsdage: d. 23/4, 30/4, 7/5 og 14/5. Betænkningstiden til pokalstævnet i Odense er 20 minutter til hele partiet + 5 sek. pr. træk fra træk 1, og derfor vil vi på træningsaftenerne i klubben fokusere lidt på partier med 20 minutters betænkning. Nogle af klubbens topspillere vil ligeledes øse ud af deres viden og erfaringer, så pokalspillerne kan blive godt udrustet til pinsen.

Mød derfor op i klubben de nærmeste tirsdage, hvis du har lyst til at spille pokalskak, så finder vi ud af, hvordan holdsammensætningen bliver.

Se rundeskema for pokaltræningen her.