2. holdets første kamp i Thy

Hej 2. hold,

Vi skal spille vores første kamp mod Thy på søndag d. 26 oktober kl 12.

Jeg foreslår derfor, at vi kører fra klubben kl 10:00 Christian Volmer og jeg kører.

Jeg vil gerne have tilkendegivelse fra jer spillere, om I kan spille eller ej – ifølge den styrkeliste jeg har, er vores hold følgende:

1. Peter Juul Pedersen

2. Elena Steffensen

3. Christian Volmer Nielsen

4. Carl Johan Andersen

5. Thomas Søndergaard

6. Bo Torpegaard Jensen

7. Ole Knudsen

8. Thor Rasmussen

I kan melde tilbage ved at svare her, eller ved at sende en mail til mig på botorpegaard@gmail.com

I må også meget gerne give lyd, hvis holdopstillingen ikke er korrekt – det var den seneste, som jeg har – det lød dog lidt som om, at der var ændringer til den, da jeg var i klubben i dag.

Håber at høre fra jer, og næste gang får jeg forhåbentlig styr på tropperne lidt tidligere – denne gang skyldtes det min uvildige tur til Mallorca 🙂

1. Bjarne Sønderstrup

Hej
    Den seneste styrkeliste ligger her på siden under styrkeliste. Jeg har ikke kunnet uploade på divisionsiden, men her er den rigtige holdopstilling:
    1. Peter Juul Pedersen 2018 2.div.1
    2. Christian Volmer Nielsen 1952 2.div.2
    3. Jan Peter Lysberg 1945 2.div.3
    4. Carl Johan Andersen 1824 2.div.4
    5. Ole Knudsen 1879 2.div.5
    6. Bo Torpegaard Jensen 1850 2.div.6
    7. Thomas Søndergård 1883 2.div.7
    8. Morten Thor Rasmussen 1834 2.div.8

2. Kampen er spillet, og som de foregående år, måtte vi i første kamp lide et stort nederlag. Denne gang på 5½ – 2½.

Peter Juul mødte Ove Kroll. Det så længe meget lige ud, og Ove’s tårne stod og gemte sig på a7 og a8. Jeg fik ikke set afslutningen, men kunne forstå på mine ugler, at der var en finte i tidsnød, som Peter desværre ikke fik med. Godt kæmpet af Peter.

På andenbrættet havde vi René med. Netop hjemvendt fra Hawaii håbede vi på en solstrålehistorie. Det så udemærket ud, og René afslog også et remistilbud undervejs. Desværre havnede René i tidsnød, og en uklar/lige stilling endte desværre med et nederlag.

På tredjebrættet frygtede Christian Volmer en russisk fælde, og det endte med en besynderlig opstilling, som jeg ikke lige kunne se havde noget med russisk at gøre. Christian havde fint pres på modstanderen, men det blev aldrig helt farligt – her var der dog ikke tidsnød som spillede ind, og det blev remis.

Peter Lysberg skulle spille mod sig selv. Dvs. modstanderen spillede London/Colle-systemet, som Peter har spillet de sidste 50-100 gange. Der blev afslået remis fra Peter undervejs, men det endte med en lige stilling, hvor der blev aftalt remis.

På femtebrættet spillede Carl Johan en giftig alapin. Som I alpint styrtløb, gælder det om at balancere med det hele. Carl Johan ofrede en officer (som vidst nok er teori?), og fik et gevaldigt pres på modstanderen – Herefter mistede Carl Johan desværre balancen, og efter nogle ihærdige forsøg på at genvinde balancen måtte Carl Johan desværre ned.

Jeg selv på sjettebrættet spillede mig fint frem i en gebrokken-engelsk (jeg er matematisk (hhx) og ikke sproglig), og kunne vinde en kvalitet. Her begyndte jeg desværre at blive grådig, og jeg forviklede mig ud i at bytte et tårn for springer og løber i stedet for herefter at fange min egen dronning mv. Visdommen til næste runde må være, at hvis jeg kan se en vindende vej, så tag den i stedet for en kompliceret (også selvom den er hurtigere vindende… et 1-tal er et 1-tal).

På syvendebrættet vendte Thomas Søndergaard tilbage. Thomas havde sidst spillet, da vi var til afslutning på holdskakken forrige år. Thomas fik en rigtig fin opstilling i noget der lignede catalansk, men som Thomas sagde efter partiet – “der var noget rust i maskineriet”. Det blev dog alligevel til en fin remis.

På vores ottendebræt spillede Thor et rigtig godt parti. Det lignede en 4-springer?? hvis jeg ikke tager meget fejl. Thor pressede fint modstanderen, og lokkede ham til at fjerne hans løber fra spillet ved at slå på a7. Modstanderen brugte herefter tiden på at hive brikker til dronningenfløjen for at forsvare, hvorefter det gik op for ham, at Thor var ligeglad med løberen, Thor var faktisk på vej efter kongen. 1 point til Thor! Super godt!

Vi må tage vores revanche på hjemmebane mod Randers den 16.11.2014, og så må vi håbe, at vores 2.hold kan rykke op fra mesterrækken 😉

3. René Randrup Rasmussen

Hejsa

Bare til info. Jeg bliv ikke tilbudt remis. Det var mig der (før tidsnød) tilbød remis og modstander afslag.

Rene