Et vellykket Junior Grand Prix stævne blev lørdag afviklet i Aalborg skakforenings lokaler med 37 deltagere, samt med mange forældre som tilskuere.

Stævnet blev en stor succes for juniorklubben, idet Aalborg vandt både gruppe 1 samt begyndergruppen.

For vort store talent, Ture Jungberg Nielsen var det den helt store triumf, idet han fik sin første turneringssejr i den bedste gruppe.
Senturan fra Hobro opnåede ligesom Ture 5,5 point, men da Ture havde vundet det indbyrdes parti, blev det den afgørende forskel i korrektions-udregningen.
Et meget flot resultat af den unge Aalborg-spiller. Det eneste skår i glæden for ham, må være at hans eneste nederlag var mod storesøsteren.
Er ikke helt klar over om 10-årige Ture er den yngste turneringsvinder nogensinde i den Nordjyske Grand Prix serie! Men har en formodning om det.
Stort tillykke!!

Freja Jungberg og Rune A. Geisler delte 4.pladsen i gruppe 1.

I gruppe 2 sejrede Karthi fra Hobro foran Sebastian Iversen, Jetsmark, mens Katrine Eskildsen opnåede en delt 4. plads.

Begyndergruppen med 20 deltagere blev sikkert vundet af Otto Haue med 12 sejre i 14 partier. Med det flotte resultat er Otto rykket op i Grand prix rækken. Stort tillykke!!

Desuden var der midterplaceringer til Kevin Le, Signe Haue og Dimitri Steffensen fra juniorklubben.

Som sædvanlig forløb stævnet i god ro og orden. Stor tak til altid humørfyldte Vagn fra Hobro, der igen styrede begyndergruppen med sikker hånd, og med fin vejledning til de helt nye.

Freja og Jetsmark-pigerne styrede selv gruppe 1, mens undertegnede tog sig af gruppe 2, og Hans Engen passede kantinen.

En rigtig hyggelig dag, der sluttede før kl. 15 med at en stolt junior-leder kunne uddele pokaler til de bedste.

1 Comment

1. DM i skoleskak er i weekenden afviklet i Ollerup på Fyn med ca 180 deltagere.
    Ture Jungberg Nielsen deltog i gruppe E (årgang 2006/07) og han sluttede som nr. 10 med 5 point – samme pointtal som nr. 4.
    Hele otte spillere sluttede med 5 point af 7 (nr. 4-11) blandt de 52 deltagere i gruppen.
    Ture havde kvalificeret sig til stævnet ved for nogle uger siden at have vundet det nordjyske kval. stævne med 9 point af 9!!