Alle klubbens hold spiller hjemme i uge 2 i midterrunden (4. runde):

Tirsdag den 9. januar kl. 19:

M: Aalborg 3 – Aars/Nibe 2…3,5 – 2,5
M: Aalborg 4 – Jetsmark 3….2,5 – 3,5
A: Aalborg 5 – Hobro………2,5 – 1,5
A: Aalborg 6 – Skørping 2…..0,5 – 3,5
B: Aalborg 7 – Tranum………1,5 – 2,5
B: Aalborg 8 – Nørresundby 4….3 – 1

Søndag den 14. januar kl. 12

1. Div.: Aalborg 1 – Evans…..3 – 5
2. Div.: Aalborg 2 – Viborg….2,5 – 5,5

Vejle-holdet topper 1: division med 17,5 point, et point foran Herning og to foran Fredericia, mens Aalborg 1 efter storsejren i Kolding i 3. runde (6,5 – 1,5) indtager en flot 4. plads med 13 point.

Anderledes ser det ud for andetholdet. Især det klare nederlag 2 – 6 (0 – 5 på de øverste brætter) til Skørping i 2. runde, var noget skidt. En regulær off-day, hvor kun Alexander lyste op.
Peter Mikkelsen sammenligner i Skørping Skakklubs klubblad resultatet med sensationen i 87, da Skagen slog Brøndby ud af pokalturneringen i fodbold.
Jeg vil nu nøjes med at kalde Skørping-sejren for en stor overraskelse.
Nu venter topholdet Viborg. Ikke nogen nem opgave, men vi får se.

I mesterrækken er Aars/Nibe 1 i front med 14,5 point, mens Aalborg 3 følger med 12,5 p. De to hold ser ud til at skulle kæmpe om oprykningen, og de mødes i Aars i 5. runde. Men først gælder det Aars/Nibe 2, som ikke må undervurderes.

Aalborg 4 (5 point), der har mødt de tre tophold i de første runder, kæmper i den tunge ende sammen med Brønderslev (5 p) og Jetsmark 3 (5,5 p) Så et vigtigt opgør tirsdag mod Jetsmark i nedrykningkampen.

Nørresundby 3 med 9 point og Hjallerup med 8,5 p har taget et lille forspring i A-rækken.
De to Aalborg-hold er nr. 4 og 6 i rækken med 6,5 og 4,5 point.

I B-rækken har Nørresundby 4 overraskende taget føringen efter 3. runde med 8 point, foran Aalborg 7, der har 7,5 point.
Aalborg 8, der i 4. runde møder topholdet, indtager 4. pladsen med 6 point.

Kan i øvrigt anbefale at læse Skørpings klubblad(e)
Det glimrende klubblad findes på Skørping skakklubs hjemmeside.

1. Bjarne Sønderstrup

Det blev til to nederlag i søndagens divisionskampe mod Evans og Viborg. Men vi scorede begge over forventet, så det var ikke nogen katastrofe.
    Mod Evans blev det til 3-5, og der var gevinst til Finn og remisser til Jacob, Michael, John og Jens Johan. Finn spillede fint med sort, men gjorde gevinsten mere besværlig en nødvendigt.
    Andetholdet fik 2½ mod Viborg. Fin angrebssejr til Bo (reserve på 7.bræt) og lidt heldig sejr til René, der tilbød remis to gange, men modstanderen gik linen ud. Peter stod for remissen, der nok burde have været vundet, men kræfterne slap op til sidst.
    1.holdet ligger nogenlunde lunt på en 4.plads, mens 2.holdet ligger til nedrykning. Men det skal siges, at holdet har mødt de tre stærkeste hold i rækken, og med en god slutspurt kan det stadig nås..

1. Jan Peter Lysberg

Tak for referat og de pæne ord. Ja jeg kunne have vundet det indtil flere gange, men ikke der hvor udgangspunktet for tårnslutspillet starter. Computeren siger remis ?
      Men nu har jeg smidt 1½ point væk i to partier, og det har Christian sikkert også. At vi så har lidt held andre steder gør ikke noget. Jeg har lige kigget på vores divihold. 1 holdet har tjent 77 rating point og kun tabt 21. Hvorimod 2 holdet ( altså dem på styrkelisten ) har tabt 85 og kun vundet 16. ( incl. Rene og Høis partier på 1 holdet )
      Det ser “overraskende” ud til at 1. holdet klarer sig, og som du selv skriver kan 2 holdet måske klare sig, hvis bøtten bliver vendt.

2. Et svækket Aalborg 3 nøjedes med en kneben sejr over Aars/Nibe 2, og da Aars/Nibe 1 samtidig vandt 5 – 1 i Brønderslev, er forspringet i toppen i mesterrækken nu på 3,5 point i himmerlændingenes favør. Erik Højfeldt er topscorer på holdet med 3,5 af 4.
    Da Hans Peter Rasmussen (3 af 3) er eneste gevinst-mand på Aalborg 4 ser det svært ud, men der er stadig håb med et rimeligt slutprogram mod Sæby, Brønderslev og Aars/Nibe 2.

Hjallerup er i spidsen af A-rækken, mens Aalborg 5 ligger lunt placeret på 3. pladsen. Aalborg 6 skal i næste runde til Frederikshavn i et spændende bundopgør, der gerne skal vindes.
    De bedst scorende på A-holdene er Karl Henrik Laursen og Peter Halgren Madsen med 2,5 p.

I B-rækken skiller kun 3 point nr. 1 og nr. 7, så alt kan ske.
    DSA-skak er 1 point foran Nørresundby 4 og de to Aalborg-hold.
    Nikolaj Jensen Ulrik har scoret 3,5 point af 4, Bo Blok Schjødte har 3 p., mens Ture Jungberg og Lars Lytzen har opnået 2,5 point.

Næste runde i hovedkredsens holdturnering er i uge 5, hvor alle klubbens hold spiller ude.