1. Michael Simonsen

Det var da en meget trist nyhed. Hvil i fred Jens.

2. Jens kom til Aalborg Skakforening i 2021 og nåede at spille tre sæsoner for os. Jens havde en imponerende skakkarriere bag sig, som det er beskrevet på skak.dk. Vi var derfor glade for at han fik lov at slutte af for os, selv om det ikke blev den helt så imponerende score. Første sæson gav kun ½ point, men det var også på 1.bræt. Bedre gik det i den sidste, hvor det blev til 3½ af 7 på 3.bræt. At Jens stadig havde stor styrke, beviste han dog ved at blive Senior-DM for 65+ i 2021, samt da han var med til Senior-VM for hold i Italien for to år siden. Da havde Chr. Volmer og jeg fornøjelsen at spille på holdet sammen med ham, og hans flotte gevinst med sort over IM Birnboim fra Israel er gengivet i Skakbladet nr. 3 2022. Partiet med Jens’ instruktive kommentarer viser den tørre logiske spillestil, som Jens mestrede. Jens kunne på samme måde virke tør, men tag ikke fejl. Der var masser af lune bag. Vi vil komme til at savne ham.

1. Michael Simonsen

Ja, Jens havde nemlig lune. Jeg husker engang mens han spillede for Hjørring Skakklub. Klubkammerat Peter R . Poulsen, som også har været medlem af Aalborg Skakforening viste sit parti frem fra en holdkamp. Peter havde noteret partiet med en rød kuglepen, hvortil Jens undervejs tørt kommenterede, at han da også brugte rødt, når han rettede fejl i opgaver!

1. Jeg har først nu tilfældigt set, at Jens er afgået ved døden. Jeg havde Jens som lærer på Handelsgymnasiet. Der indviede han mange af os i IT-verdenens hjørner, som dengang i 1980erne var mere overskuelige. Æret være hans minde.