Efter Ellens flotte DM-titel (til lykke), var der lørdag mere at glæde sig over ved Junior Grand Prix stævnet i Aars, hvor et ungt søskendepar igen spillede flot skak i begyndergruppen.

Lillebror Ture Jungberg Nielsen vandt sidst stævnet i Jetsmark, og denne gang blev det til en 3. plads, et mulehår foran sin søster Freja, der sluttede som en flot nr. 4. Begge fik en pokal med hjem for deres flotte præstationer. De mødtes indbyrdes i sidste runde, og som i en hver god familie delte de (1-1), men selvfølgelig blev der kæmpet i begge partier.

Med to top 3 placeringer er Ture dermed rykket op i Grand Prix grupperne. Stort Til lykke!! Søster Freja og Rasmus Hagensby følger snart efter.
Rasmus sluttede denne gang midt i feltet i begyndergruppen med 17 deltagere.

I gruppe 1 var Martin F. Nielsen klar favorit. Men han fik sig noget af en forskrækkelse med et unødvendigt nederlag i 1. runde. Men sådan kan det jo gå når man begynder at sætte brikker i slag, selv i gode stillinger. Men selv om han ikke følte sig helt på toppen, overvandt han forskrækkelsen, og med sejre i de resterende 6 partier, blev han en sikker vinder af gruppen – hele to point foran de nærmeste forfølgere.

De tre øvrige deltagere fra klubben gjorde ikke det store væsen af sig denne gang.
Tobias Larsen og Aparna Bannerjee opnåede 6 og 5 point i gruppe 2, mens Aryan Bannerjee scorede 6 point i gruppe 3.

Aparna kan dog glæde sig over, at hun stadig fører i den samlede stilling i C-klassen inden sidste runde, hvor pengepræmierne skal uddeles. Tobias og Aryan er også stadig med i kapløbet om kroner.

Som sædvanligt forløb stævnet fredeligt i god ro og orden i skønne omgivelser på Erhvervsskolerne.
Der opstod dog et lille problem undervejs. To spillere kunne ikke blive enige om afslutningen på deres parti. Den ene mente han havde sat mat inden vingen faldt, mens modstanderen var af den modsatte opfattelse. Påstand mod påstand. Efter snak frem og tilbage blev det løst ved at de spillede partiet om som lynparti. Og sandelig om det så ikke blev remis ved tidoverskridelse. Begge vinger var faldet. Men det var faktisk et imponerende flot parti – spillet i gruppe 2.

Sæsonens sidste stævne afvikles den 12. april i Skørping eller Rebild??