Himmerlandsturneringen Aars 2015

Himmerlandsturneringen Aars 2015 er nu kommet godt i gang. Aalborg Skakforening har 10 deltager til start i turneringen. I mesterklassen er Sune Kovshøj eneste deltager fra klubben, men Sune får dog  mere end svært ved at genvinde mesterskabet fra sidste år, da det indtil videre blot er blevet til skuffende1/2 point i de første 3. runder. I Basis 1 har vi 4 deltagere med, Ellen Kalkulidis, Hugo Falberg, Morten Thor Rasmussen og Arne Fjordside, og her går det straks bedre. Hugo har lagt hårdt ud med et rent stakit, Ellen og Thor har 2 point og jeg selv 1 1/2 point.  I basis 2 har vi 2 deltagere med, vores nye, gamle medlem, Normann Hansen og Per Jacabsen. Gruppen ser meget stærk ud med flere spillere på vej frem. Både Normann og Per er startet rigtig fint. Normann har 2 1/2 point og Per 2 point efter de første 3 runder. Begge har mødt Mark Torpegaard, som jeg så det spillede Normann et rigtig fint angrebsparti og vandt over Mark, måske kan vi se det senere på hjemmesiden? I basis 3 deltager Jens Ole van de Weerd, Lars Erik Lytzen og Aage Sørensen. Jens Ole er kommet bedst fra start med 2 point, Lars Erik har 1 1/2 point og Aage 1 point. Resultater fra turneringen kan ses på DSU’s hjemmeside under Turneringer/aktuelle turneringer.

1 Comment

1. Himmerlandsturneringen 2015 er slut og der er fundet ny Himmerlandsmester og nye gruppevindere, som alle får deres billede på Aars Skakklubs hjemmeside! Jørgen Jørgensen, Nørresundby vandt Mesterklassen igen igen, denne gang sikkert og uden tabspartier med 5 1/2 p. Jesper Salomonsen, Hadsund tog 2. pladsen. Sune sluttede fint af med at vinde over Benny Grønhøj.
    Hugo blev en lige så sikker vinder af Basis-1 med 5 1/2 p. og et rating hop på godt 50! Tillykke. Hugo nærmer sig igen mesterklassen. Ellen, Thor og jeg selv opnåede alle 4 point. Ellen havde chancen i sidste runde mod Henning Larsen, Aars/Nibe. I en trykket stilling ofrede Henning tårn på f2, og fremtvang remis. Men tydeligt, at Ellen er på vej fremad mod M-kl.
    I basis 2 bød sidste runde på et decideret topbrag mellem vor mand Normann og Kjeld Johansen, Skørping. Desværre tabte Normann, efter en fingerfejl. Normann sluttede på 5 p. som gav en sikker 2. præmie og et fint ratinghop, så Normann igen er at finde i 1. klasse. Per scorede 3 1/2 point og forsvarede sit ratingtal.
    Jens Ole vandt sikkert Basis-3 med 6 point og tjente godt 80 ratingpoint. Flot gået, og næsten lige så godt som for år tilbage, hvor Jens Ole scorede et rent stakit, hvis jeg husker rigtigt!? Aage 3 1/2 p og Lars Erik 1 1/2 p. Største overraskelse i hele turneringen var vel at Niels Riis, Skørping sikrede sig 2. pladsen med 5 point og et ratinghop på hele 243!
    På mandag spilles der så om Himmerlandsmesterskabet i lynskak. Turneringen er åben for alle spillere.

Resultater og portrætter af vinderne på Aars Skakklubs hjemmeside http://www.aarsskakklub.dk