Ellen nr. 2 ved DM

Ellen sluttede fint af og fik med 5 points en flot 2.plads i kvindeklassen ved DM i Svendborg. Nederlaget i 2.runde mod vinderen af klassen, Sandra Dalsberg, var ærgerligt og unødvendigt, men dog prisværdigt fordi hun pressede for hårdt på for at vinde.

Sune Kovshøj var flittig og spillede med i to turneringer under påskestævnet. Ingen af dem levede dog ikke helt op til forventningerne, men 12 partier gav i hvert fald en masse træning! Sune Normann Hansen havde et fint come-back i kort påske gr. 2, hvor han med 3½ points fik en 2.plads. Her deltog farmand Normann også og fik 2 points. Vi byder Normann velkommen tilbage i klubben!

Danmarksmester blev Sune Berg Hansen for 7.gang. Ellers vil turneringen blive husket som Curt Hansens genindtræden på den danske skakscene, og Curt blev en flot nr. 2. Sidste gang hvor Danmarks bedste spiller gennem tiderne, Bent Larsen, optrådte ved DM efter 25 års pause, var i 1989 i Aalborg. Dengang tabte Bent i omkampen mod Erling Mortensen.

DM-stævnet havde deltagelse af over 250 spillere, og det er en betydelig fremgang i forhold til sidste år i Rebild. Stævnet blev arrangeret på Hotel Svendborg under fortræffelige forhold, og det er allerede annonceret at spillestedet bliver det samme næste år.

1. Hej med jer,

Tillykke til Ellen med det fine resultat til DM!
    Hun spillede jo et rigtig godt parti mod mig, hvor jeg undervejs følte jeg var helt fortabt.

Jeg har analyseret noget af partiet på min blog, I kan jo tage et kig.

Hvis jeg har overset noget i varianterne må I endelig skrive!

Mange skakhilsener fra Sandra

1. Jan Peter Lysberg

Hej Sandra: Først tak for dine kommentarer til hjemmesiden, og dernæst tak for venskabet på FB, hvor jeg kom til at følge din blog. Og jeg vil hermed opfordre alle i klubben, eller andre, der “bare” læser med, til at gøre det samme. Fine kommentarer og flot lyrik. Selv T.S-M ville kunne lære noget 🙂