Himmerlandsturneringen

starter i aften med 44 deltagere, heraf 12 fra Aalborg Skakforening. Den traditionsrige turnering har ikke været spillet på grund af corona i 2020 og 2021 men kan nu heldigvis igen mønstre stor tilslutning.

I øverste gruppe, som er en ren mesterklasse, skal Sune og Hugo forsøge at vinde mesterskabet (som i parantes bemærket er vundet af formanden tre gange, i 1972, 1982 og 2018). I basis 1 er det, Johann, Ricardo og Uffe, basis 2 Lars, Jonas, Kim og Per Thomsen, basis 3 Anders, mens Per Jacobsen og vort nye medlem Yasin, der forsvarer klubbens farver i basis 4.

I basis 4 ser man i øvrigt to spillere fra Ukraine. Den ene, Ehor, er 10 år, og deltog i lørdagens junior GP her i Aalborg, hvor han imponerede med flot spil og fik en 2.plads, kun overgået af Ture. Så pas på Per og Yasin!

Held og lykke til alle vore spillere. Følg resultaterne på https://turnering.skak.dk/TournamentActive/Details?tourId=27331