Årets første Junior Grand Prix stævne blev lørdag afviket i medborgerhuset i Hobro.
Der deltog ialt 54 spillere, hvoraf de 9 kom fra det østjyske; nemlig fra Hinnerup skakklub. Klubben har en helt fantastisk stor junior afdeling. Hinnerup drengene tog sig også rigeligt af pokalerne i Hobro.

Aalborg var dog også godt repræsenteret med 8 deltagere.

I gruppe 1 fik Martin F. Nielsen denne gang hård modstand af et par store Hinnerup talenter, som han mødte i de to første runder, med en remis og tab til følge. Med sejr i de sidste 5 partier rakte det dog kun til en 3. plads denne gang til Martin.

Jacob Kryger sejrede med 6,5 point (afgav den halve til Martin) Filip Holm blev nr. 2 med 6 point og Martin 5,5 point. Disse tre var helt suveræne, og afgav kun point indbyrdes.
Aparna Bannerjee spillede en stor turnering sidst i Jetsmark, hvilket betød at hun var kommet med i den bedste gruppe denne gang. Hun kæmpede godt, men havde det svært, og nøjedes med en enkelt sejr denne gang.

I gruppe 2 spillede Tobias Larsen en god turnering. Havde han vundet i sidste runde havde han fået en pokal med hjem. Det glippede desværre, og han sluttede på 5. pladsen med 7,5 point. I samme gruppe opnåede Aryan Bannerjee 5 point.
De to Aalborg-spilleres indbyrdes møde sluttede 1-1.

Gruppe 3 havde pointdeling i toppen – Henrik Madsen, Hinnerup og Emil Vibe Raunstrup, Skørping (oprykker fra begyn.klassen) som nr 1 og 2. Som turneringsleder lagde jeg meget mærke til netop disse to unge. De spillede godt begge to, med god spilforståelse. Tror bestemt at de kan nå langt.
Kathrine Eskildsen deltog i denne gruppe, og hun sluttede med 4 point.

I begyndergruppen med 28 deltagere, satte Hinnerup spillere sig på de tre første pladser.
Bedste nordjyde som nr. 4 blev Ture Jungberg Nielsen, Aalborg! Flot!!
Freja Jungberg Nielsen og Rasmus Hagensby gjorde det også godt. De sluttede på en delt 7. plads.

Alt i alt et fint stævne på en meget kølig lørdag i det nordjyske.

Tavler kan ses på  dssnord.dk

Næste JGP stævne afviklet i Jetsmark den 8. februar.