Sidste holdkampe i år

3. runde i holdturneringen afvikles i uge 48

I den meget jævnbyrdige 2. division, hvor kun 3 point skiller nr 1 og 8, skal topholdet Aalborg 1 (9,5 p) op mod nr 7 Skørping (7 p), der i 2. runde tabte til vores 2. hold (5-3)
Aalborg 2 (7,5 p) får besøg af Kjellerup (6,5 p), der lidt overraskende indtager sidstepladsen.

Så der venter to spændende divisionskampe inden jule-pausen.

Aalborg 3 er det eneste af klubbens hold, der skal udenbys i denne runde.
Holdet spiller topkamp i Sæby – nr. 2 mod nr. 3

Klubbens to øvrige Mesterrække-hold jagter sæsonens første match-point. De to hold mødes i denne sæsons sidste klub-møde

Aalborg 7 skal forsøge at spille sig væk fra bunden, men det kan blive svært mod familie-holdet fra Jetsmark, mens 6. holdet med en sejr over Nørresundby, kan spille sig op i den bedste halvdel af A-rækken

De to B-hold skal op mod ubesejrede hold i denne runde

Tirsdag den 26. november kl 19

M-rækken: Sæby – Aalborg 3  . . . . . . . . . .   2  –  4

M-rækken: Aalborg 5 – Aalborg 4  . . . . . .    1  –  5

A-rækken: Aalborg 6 – Nørresundby 3 . . . 1,5  –  2,5

A-rækken: Aalborg 7 – Jetsmark 3  . . . . . .   1  –  3

B-rækken: Aalborg 8 – Aars 3  . . . . . . . . . .   4  –  0

B-rækken: Aalborg 9 – Tranum  . . . . . . . . . . 3  –  1

Søndag den 1. december kl 12

2. division: Aalborg 1 – Skørping  . . . . . . .  4  –  4

2. division: Aalborg 2 – Kjellerup  . . . . .   6,5  –  1,5

1. Med sejren i topkampen i Sæby ser Aalborg 5 ud til at være den eneste trussel for Aars i kampen om førstepladsen i M-rækken.
    De to yngste på holdet, Ture Jungberg og Martin Møller vandt igen, og de har begge max 3 point!
    Aars fører med 14 point, mens Aalborg har 12,5 p
    De to hold mødes i 5. runde i Aars

Veteranholdet fik trods vanskeligheder undervejs, en storsejr over Aalborg 5, og holdet har nu 8,5 p, mens 5. holdet har 5 point.
    Skørping 2 er sidst i mesterrækken med 4 point

Begge A-hold måtte se sig besejret i denne runde. Det ser svært ud for 7. holdet, men holdet har også mødt de to tophold, og i de næste runder møder holdet andre bundhold, så der er stadig håb for Per & co

Begge klubbens hold i B-rækken vandt store sejre. Og endda mod hold der havde vundet sine to første kampe.
    Især 8 holdets 4 – 0 sejr over Aars var flot – (forventet score 1,86)

7 af klubbens hold i kamp – ialt 34 spillere – kun 2 afbud – ganske flot!

Sidste holdkampe i år er så de to divi-kampe på søndag

4. runde afvikles i uge 2

2. Et tidligt referat har sine fordele. Alle resultater fra runden er ikke kommet ind – Men lige nu ligger Aalborg 2, nummer et, og Aalborg 1 nummer to 🙂 Som det nok kan forståes: Vi er ikke utilfredse på 2. holdet, efter en flot 6½ – 1½ sejr over Kellerup, endda med to reserver ! De scorede 1½ – så tak, og tillykke til Johan med debut sejren.
    Elena ( sort ) angreb med èn i bedste fald to brikker, og det var nok ! Undertegnede med hvid blev tvunget ind i et halvdårligt slutspil, men remis. 3 bræt, Christian Volmer møder “Vores” gamle medlem Niels Christian Almtoft. En semislaver, der bliver til en slags Stonewall, hvor Chr. bare blev ved med at tage initiativ, og endnu en fin afslutning. Christian har nu 3/3 og er live rating over de 2000 igen. Holdleder Thomas, kom lige som jeg ind i noget halv rod, og derfor remis kanon. Alexander Egg, stod godt/udlignet med sort, men så gik noget galt. Men uden den ellers obligatoriske tidsnød vendte billedet, og Alexander vandt bare – herligt. Andreas med hvid overspillede sin modstander, og kunne sikkert vinde på et hav af måder. Valgte en lidt skarp udgave, som kunne give lidt dårlige nerver, men nej, endnu et fint parti.
    Vi går ind i det nye år med fortrøstning, og lidt til. Nu venter vi bare på et referat fra det andet hold 🙂

3. Ja, jeg bliver jo nok nødt til det. Vi havde afbud fra Edgar, men havde så trukket Thomas Høj op som reserve, og det plejer jo at gå godt. Men, men, men, trods forventet score på 5,75, så måtte vi endda være glade for 4-4 efter kampene. Jeg startede med at tage imod remistilbud efter at jeg havde fejlvurderet min stilling flere gange, så heldigvis tog jeg mod tilbuddet. Derefter fulgte 5 remisser, hvor vi skulle være glade for Finns og Jacobs, men måske skuffede ved Ivar og Thomas. Kasper så ud til at have overspillet Peter Mikkelsen på 2. bræt og havde vundet en kvalitet, men Peter er altid hyperfarlig, så lige pludselig var Kasper mat. Til sidst reddede Sune holdets og klubbens ære ved at spille en meget flot gevinst hjem mod Richard Lilja på 1.bræt.
    Silkeborg vandt 6½-1½ over Holstebro, så nu jagter vi dem (og 2.holdet!).