Sikker juniorsejr i Skørping

MartinJGPfinaleSæsonens sidste JGP stævne havde samlet 39 deltagere.

Med lutter top tre placeringer, blev Martin Fredsted Nielsen en klar samlet vinder af A-rækken. Sæsonen startede med to 2. pladser og en 3. plads. De sidste tre stævner har så givet  tre 1. pladser. I Aars dog delt med Steven Vestergaard.

Martin sluttede suverænt af ved at vinde alle syv partier i Skørping, hele tre point flere end nr. 2. Men han måtte dog kæmpe for sejren i stort set alle sine partier. Men han førte selv små fordele til sejr. Da de øvrige spillere i gruppen vandt over hinanden på kryds og tværs, blev det hurtigt klart, at Aalborgspilleren ville vinde turneringen.

I de sidste tre stævner har Martin scoret 19,5 point af 21 mulige!

I gruppe 2 havde Aparna Bannerjee det svært denne gang. Men hun var også uheldig i flere partier, og hun sluttede med 3 point.

Hendes lillebror Aryan samt Tobias Larsen deltog i gruppe 3. Tobias var rykket op, efter at han sidst vandt begynderklassen, og han fik en pæn debut i gruppen med en midterplacering og 6,5 point. Aryan sluttede med 6 point. De to spilleres indbyrdes møde sluttede 1-1.

Alle 4 spillere har i løbet af sæsonen modtaget pokaler, så det har været en fin juniorsæson.

Det skal også nævnes, at Ellen Kakulidis kun har deltaget i et stævne i sæsonen, og det vandt hun!MartinJGPfinale2

1. Jan Peter Lysberg

Tillykke med sønnike Preben, og stor tak for dit fine arbejde sammen med Hans.

2. Rigtig stort tillykke med den sikre og fortjente sejr i Skørping og i hele sæsonens Junior Grand Prix. Jeg vedlægger lige et par billeder af sejrherren fra 2 af hans 7 gevinster som jeg håber Mads vil hjælpe mig med at lægge på. I det ene parti bytter Martin tårne af og kører i bedste Magnus Carlsen stil et let fordelagtigt slutspil sikkert hjem. Masser af klapsalver fra en stolt juniortræner.