Sune Kovshøj bymester!

Så lykkedes det endelig for Sune Kovshøj at fravriste den mangeårige bymester Per Andreasen, Nørresundby Skakklub, sit mesterskab. Og med 6½ af 7 var det på overbevisende manér. Sune afgav kun en remis til Per, der måtte afgive 2 yderligere, således at Sune vandt med ét points forspring. Johan Fischer, Nørresundby, fik 3.præmie med 4 points.

Vi skal hele 10 år tilbage ført vi finder en anden mester end Per, og da var det John Nyholm Hansen, der hentede mesterskabet hjem til Aalborg Skakforening. Forhåbentlig går der ikke 10 år igen, før vi får det til eje igen.

I næstøverste gruppe satte vi os på de to første pladser. Uffe Egeberg vandt med  5 points foran Arne Fjordside på 4½.

Gruppe 3 havde Hartvig Holdensen øverst på skamlen foran Radoslaw Sroczynski. Begge fik 5½ ligesom Tobias Pedersen, men sidstnævnte havde dårligst korrektion, og måtte så nøjes med at glæde sig over en klækkelig ratingfremgang.

I gruppe 3 satte vi os på de tre præmiepladser. Andreas Bock sejrede med 6 points foran Lars Lytzen med 5 og Martin Thomsen med 4½.

Vi havde i alt 23 deltagere med ud af 38, så en præmiehøst på 7 ud af 10 må vist siges at være godkendt.