Velbesøgt junior stævne

Hele 40 deltagere til sæsonens første JGP stævne, der lørdag blev afviklet i Aalborg skakforenings lokaler.
Det var en rigtig hyggelig dag for deltagere, forældre, ledere og hjælpere. På trods af, at mange af deltagerne kun er 7-8 år, forløb det hele temmelig roligt, uden alt for meget larm. Skakbørn er jo godt opdraget! Tak for kage (forælder havde bagt) og tak til Vagn (Hobro) og Morten Thor, der fik sin ilddåb som hjælper. Så blev han også varmet godt op inden søndagens divisionskamp, hvor han jo vandt i flot angrebsstil.

Vagn Overgaard har rigtig godt fat i junior-arbejdet i Hobro. Klubben stillede med hele 17 deltagere til stævnet,  men Aalborg var også pænt med; denne gang med 8 deltagere.

Om selve turneringen. I begyndergruppen havde vi tre af de nye med: Søskendeparret Ture og Freja Jungberg Nielsen samt Isak Aspegren Søndergaard. De sluttede alle midt i feltet blandt de 16 deltagere. I gruppe 3 var halvdelen af deltagerne fra Aalborg. Aryan Bannerjee vandt gruppen, mens storesøster Aparna blev nr. 3. Elena Gerassimovitch og Tobias Larsen sluttede som nr. 6 og 7.

Vi havde ingen deltagere med i gruppe 2, som blev vundet af Simon Levisen, Jetsmark.
I øverste gruppe snuppede Martin F. Nielsen ikke uventet førstepladsen med 6,5 point.

Næste JGP stævne er  7. december i Jetsmark

Tavler kan ses på Jetsmark skakklubs hjemmeside.

1. Tak for referatet Preben.
    Jeg har lagt nogle billeder ind på den nye hjemmeside for skoleskak i Nordjylland. Vi regner med at det er her alt vedrørende Junior Grand Prix stævner bliver holdt opdateret fremover. Vi har endnu ikke fået lagt så meget indendnu, men man er velkommen til se se billeder fra vores eget stævne her:
    vh Hans

2. Forresten: Prebens link til Jetsmarks hjemmeside gælder ikke (Måske kunne Mads rette det) Alle resultattavler ligger på http://www.dssnord.dk. Og det vil de gøre fremover.
    vh Hans