Pokalholdturnering 18. marts 2017.

Indbydelse til 7. Hovedkreds pokalholdturnering

lørdag 18. marts 2017.

Et hold består af 4 spillere. Der kan tilmeldes elitehold, breddehold (ratinggennemsnit mindre end 1800), seniorhold (+50 og +65) samt juniorhold. De spiller i samme række. Enhver klub i hovedkredsen kan tilmelde så mange hold, den vil. Antallet af runder afpasses efter antal tilmeldte hold.

Betænkningstiden er den samme som ved DSU´s finalestævne. (20 minutter + 5 sekunders tillægstid pr. træk)

7.hovedkreds udsætter 3 præmier á 500 kr. til hhv. nr. 1 og 2 og bedste breddehold.

De bedst placerede hold – svarende til det antal hold, som 7. hovedkreds er berettiget til at deltage med – kvalificerer sig til at spille med ved Dansk Skak Unions først kommende pokalfinalestævne

Stævnet spilles i Aalborg Skakforenings lokaler, Strandvejen 12-14.

Der startes kl. 10.00. Forventet slut senest kl. 17.

Tilmelding senest 16. marts  til Bjarne Sønderstrup, pr. mail bfs@stofanet.dk. Tilmeldte hold vil blive offentliggjort her på Aalborg Skakforenings hjemmeside http://aalborgskakforening.dk/.

1. Bjarne Sønderstrup

Hej
    Jeg opretter en tilmeldingsliste her på siden. Skriv dig gerne på via et svar/kommentar, eller send en mail til bfs@stofanet.dk:

Sune Kovshøj
    Bjarne Sønderstrup
    René Rasmussen
    Finn Winther Nielsen

Peter Lysberg
    Kurt Pedersen
    Bogi Eliasen
    Anders Geisler

Arne Fjordside
    Per Jacobsen
    Jens Ole van de Weerd
    Lars Lytzen

AarsNibe:
    1 John B. Nielsen 2032 (2058),
    2 Søren Thomsen 1842 (1854),
    3 Henning Larsen 1717 (1706),
    4 Aage Andersen 1484 (1464).

Nørresundby Elite:
    Bent Sørensen
    Jørgen Jørgensen
    Jens Jørgen
    Børge Pedersen

Nørresundby Bredde:
    Lars Jensen
    Ole Madsen
    Niels Jacobsen
    Lasse Svendsen

2. Bjarne Sønderstrup

Nørresundbys elite/senior-tropper vandt sikkert pokalturneringen med 18½ points af 20 mulige. Holdet afgav kun point mod Aalborg 1 og klubbens eget andethold. Aalborg 1 besatte 2.pladsen med 13½ og AarsNibe vandt breddepræmien med 10½. Disse tre hold er derfor kvalificeret til pinsestævnet.
    Slutstillingen blev således:

Nørresundby 1: 18½
    Aalborg 1: 13½
    AarsNibe: 10½
    Nørresundby 2: 8
    Aalborg 2: 7½
    Aalborg 3: 2

Man kan sige, at Aalborg ødelagde det godt og grundigt for sig selv: I første runde spillede Aalborg 2 og 3 uafgjort 2-2 og i anden runde vandt Aalborg 2 over Aalborg 1 med 3-1. Aalborg 1 formåede dog at spille sig op med to 4-0 sejre til sidst.
    Turneringen er nu hurtigskakratet, og enkeltresultaterne kan ses på http://turnering.skak.dk/TournamentActive/Details?tourId=24201.