Sommerferieskak – 2

I løbet af de første par sommermåneder med det sædvanlige omskiftelige ferievejr har en række Aalborg-spillere søgt ly for både regn og høj solskin ved skakbrættet.

I Nørresundby Skakklubs koordinerede sommerturnering ”Sommerskak – når du har tid” har fire af klubbens spillere været i aktion med følgende scorer som resultat: Per Jacobsen (3½/6), Steve Dahl (1/2), Peter Juul Pedersen( ½/2) samt Jacob Würtz (0/1). Mesterspillerne Peter Juul og Jacob Würtz har begge tabt til turneringens ratingfavorit Niels Henrik Willumsen. Sidste runde spilles torsdag d. 2/8 kl. 19 i Nørresundbys lokaler. Alle kan deltage – også selvom man ikke har været med i tidligere runder. Interesseret? Så klik her.

Midt i juli deltog to af klubbens juniorer Nicolay Prieur samt Ellen Kakulidis i ”Tjele Skaksommerlejr” – en uge med skakaktiviteter før børn og unge. Talenterne var der mange af, og modstanden var hård for Ellen og Nicolay. I lejrturneringens B-gruppe opnåede Ellen ’kun’ 3/15, og Nicolay måtte ’nøjes’ med 9/15 i C-gruppen. Fotos og meget andet kan ses på lejrens hjemmeside.

Carl Johan Andersen var én af de heldige skakspillere, der efter at have stået på venteliste, kom med i den eftertragtede ”Horsens Lang Weekend” sommerturnering. Carl Johan sluttede midt i feltet som nummer 64 ud af 120 spillere med en score på 3½/7. Undervejs kom Carl Johan op imod et par hårde mesterspillere i form af WFM Thomine Stolberg-Rohr og Sixten Maximillian Thestrup. Se slutstillingen her.

I morgen lørdag den 28/7 starter årets største skakbegivenhed på dansk grund Politiken Cup 2012. Fra Aalborg Skakforening deltager klubmester Jacob Würtz, Per Jacobsen og undertegnede. Såfremt tiden og lysten er til det, vil vi forsøge at bringe nogle runderapporter fra turneringen i Helsingør. Hvorvidt lysten til at rapportere er til stede afhænger nok i nogen grad af, hvor mange bank vi får undervejs. Politiken Cup er nemlig berømt og berygtet for at have en mærkbar overrepræsentation af vældigt stærke juniorer og underratede nordmænd.

Første klubaften efter sommerferie-pausen i juli er for øvrigt tirsdag d. 7. august. Og husk også tilmelding til Aalborg Skakrings Byturnering 2012. Turneringen starter tirsdag d. 21. august, og der er sidste tilmelding d. 19/8.