1. Resultaterne fra en fin skaklørdag foreligger nu.
    Der var 34 tilmeldte, hvoraf de 16 var fra Aalborg Skakforening. Og med 5 ud af 9 præmier kan vi også godt være tilfredse.
    I mesterklassen tilmeldte Edgar Parra sig i sidste øjeblik, så jeg måtte træde ind for at give lige deltagerantal. Det blev derfor til en monradgruppe på 10 deltagere. Edgar kvitterede for tilliden ved flot at vinde gruppen med 6 af 7. Ratingfavoritten Bjarne Hansen fra Nørresundby blev takket være nederlag mod Mads Albergs i sidste runde “kun” nr. 2 med 5 point og bedre korrektion end Sune Kovshøj på 3.pladsen.
    I basis 1 vandt Hugo Falberg med 5½ og bedre korrektion end Benny Grønhøj fra Aars. Ture Jungberg og Johann Stanislaus lå længe godt med fremme, men tabte pusten i de sidste runder.
    Basis 2 blev vundet af Claus Christensen fra Nørresundby med 6 points foran Bo Byrial Nielsen med 5½. Simon Nørgaard gjorde det fint med 4½.
    I basis 3 triumferede vores unge ukrainer Ehor Repey med 5½ og en udelt førsteplads. Lars Lytzen kunne med en gevinst i sidste runde være kommet på lige, men et tab medførte at han måtte nøjes med en 3.plads, idet Pia Nielsen fra Nørresundby fik 5 og dermed en 2.plads. Der var tæt løb mellem de tre.
    Stævnet forløb i en god stemning. Arne smurte madder til den store guldmedalje i pausen. Næste stævne er lørdag den 8. oktober i Aars.