Klubturnering 5. runde

Tirsdag d. 5. november kl. 19 spilles 5. runde af klubturneringen. I Mesterklassen ser det godt ud for Søren Andersen, der med maksimumpoint (4/4) har et solidt forspring ned til de øvrige deltagere i gruppen. Se Sørens vilde 3. runde sejr over Peter Juul her. Søren er den eneste spiller i Mesterklassen, der har scoret over 50%, og på tirsdag kan han med et godt resultat med de hvide mod Henrik Lunden bringe sig meget, meget tæt på en tidlig afgørelse af klubmesterskabet. Der er dog stadig ‘dark hosrses’ med i feltet. Henrik Lunden har 2/4, og Michael Øe (1/2) har hele 5 partier i baghånden. Desuden kan både Finn Winther og Jørn Bach med 1,5 af 3 også fortsat blande sig i striden om mesterskabet. Tirsdagens øvrige kampe i gruppen er: Jørn Bach – Bjarne Sønderstrup, Carl Johan – Michael Øe, Peter Juul – Finn Winther.

I Basis 1 indtager Bo Torpegaard efter en overbevisende start ‘dukse-pladsen’ – også med et pænt forspring ned til feltet. Bo har 3,5/4. Nærmeste forfølgere er: Thor Rasmussen og Mads Leth med 2/3 samt Torben Winkler med 2/4. Arne Fjordside kan med 1,5/3 også fortsat tale med i toppen. I tirsdagens runde er der følgende partier: Kurt Pedersen – Bo Torpegaard, Thor Rasmussen – Arne Fjordside, Normann Hansen – Torben Winkler og Mads Leth – Preben Nielsen.

I Basis 2 er der mere spænding i toppen. 4 spillere ligger på en delt førsteplads efter de første runder. Bedst ser det ud for Nørresundbymanden Christian Gottschalck samt Aalborgs Alexander Eeg Jensen, der begge har 2,5/3. Karl Henrik Laursen og Kewin Pedersen har ligeledes begge 2,5 men for et parti mere. Tirsdagens program i Basis 2: Kewin Pedersen – Karl Henrik Laursen, Per Jacobsen – HP Rasmussen, Chr. Gottschalck – Poul Davidsen, Finn Bjørn – Alexander Eeg Jensen.

I den nederste gruppe – Basis 3 – stormer Uffe ‘The Rock’ Kristensen derudaf med maksimum 4/4, men også Orla Olesen har maksimum 3/3, så det bliver sandsynligvis mellem disse to, det afgørende slag skal slås. De to herrer mødes netop tirsdag aften. Henning Mæng, Lasse Svendsen og Henrik Sigvardsen har alle 2/4 og kan fortsat tale med i toppen. 5. rundes program i Basis 3: Lars Lytsen – Andreas Bock, Orla Olesen – Uffe Kristensen, Henning Mæng – Bo Schjødte (husk at slukke mobilen, Bo :-)) og Lasse Svendsen – Henrik Sigvardsen.

Eventuelle afbud til tirsdag bedes meddelt til undertegnede (lethmads@gmail.com eller tlf. 29727860) samt modstanderen hurtigst muligt.

1. Der er afbud fra Normann til tirsdag aften.

1. og der er afbud fra Lasse Svendsen (mod Henrik Sigvardsen).

2. Afbud fra Bo Schjødte til 6.runde tirsdag 19/11.