Tirsdag aften sikrede Sune Kovshøj sig sit første klubmesterskab, da han vandt sit parti i sidste runde af forårets klubturnering, mens de nærmeste forfølgere i førerfeltet måtte nøjes med remis! Derved endte Sune på 7/9 foran Bo Torpegaard og Bjarne Sønderstrup med 6,5/9. Se tabellen her. Stort tillykke til Sune med en flot og stilren præstation og som sagt det første klubmesterskab.

Sune Kovshøj - klubmester, forår 2014
Sune Kovshøj – klubmester, forår 2014

Rent praktisk var der nogle afbud til sidste runde, og da Sune er sikker på klubmesterskabet uanset, hvad der måtte ske i de ikke-spillede partier, blev det tirsdag aften besluttet, at der er mulighed for eventuelt at afvikle udsatte partier næste tirsdag d. 6. maj, hvis begge involverede parter i et parti er enige derom. Det drejer sig om følgende: Carl Johan Andersen – Michael Øe, Uffe Kristensen – Johan Holmström, Jacob Nissen – Per Jacobsen samt Lars Erik Lytzen – Bo Schjødte. Hvis partierne ikke spilles næste tirsdag tilfalder sejren de spillere, der ikke meldte afbud til sidste runde (men partierne rates naturligvis kun, såfremt de spilles).

Turneringstabel med inddeling i ratinggrupper og korrektionsberegninger kan hentes som pdf-fil her: Runde 9 – med farver.

1. Flot Sune, stort til lykke!

2. Tillykke med dit 1. Klubmester skab ,meget flot
    Mvh Lars Nielsen, Nørresundby skakklub

3. Klubmesteren kan følges live her i weekenden fra Fredericia i GLENCO Chess 2014.