Aalborg pokalmestre igen!

Stævnet var som tidligere annonceret flyttet fra efteråret til foråret. Dette betød at vi faktisk ikke har fundet en pokalmester for 2013. Aalborg repræsenterede dog hovedkredsen ved finalestævnet i Odense i pinsen 2013 i både eliterækken og bredderækken, som vindere af stævnet i efteråret 2012.
Lørdag 22.marts var der 6 hold der dystede i Aalborgs lokaler. Aalborg stillede med de fire, mens Nørresundby og Skørping hver med ét. Aalborg 1 bestående af Michael Øe, Søren Andersen, Finn Winther Nielsen og Bjarne Sønderstrup vandt turneringen med 17 points.
2.pladsen fik Aalborg 2 med 15,5. For 2.holdet blev Sune Kovshøj topscorer med 5 af 5, som den eneste i hele stævnet. I handicapregnskabet var Nørresundby bedst med 2,43 over forventet.
Aalborg og Nørresundby får dermed rejsen til Odense betalt for henholdsvis et elitehold og et breddehold. Vi kan melde et hold mere til i både eliterækken og bredderækken, men dog for egen regning. I seniorrækken er der fri tilmelding.
Til næste år spilles vores eget stævne lørdag d. 21.marts i Aalborg Skakforenings lokaler. Husk det nu!

1. Jan Peter Lysberg

Fint stævne – manglede ikke noget. HP gjorde det igen godt,sund og velsmagende Sandwich. Hans´s pogram gjorde, at der ikke var vente tid og Bjane klarede det bare fint resten af dagen. Ikke noget med 45 minutter for at finde ud af handicab og rundelægning.
    Min gode ven Rene, kom ind på det svære første bræt. Vi spillede ikke bedre end første holdet, med med lidt held, og andet, ville vi på andet holdet havde vundet, ikke på scorede point, men på match point. Og en lille ting til Søren And. Du havde ganske vist tre sorte; Men det tæller ikke 🙂 Hvem af os havde den bedste præstations rating – du som højst rated eller mig som sild ?

2. Der er da vist noget om, at der er for få kvindelige deltagere i klubben, når Lysberg nu selv udnævner sig til vores skak sild – Du kan lige få den her Lysberg: http://www.youtube.com/watch?v=6K6hCLUNUMM

1. Jan Peter Lysberg

Ha ha Søren – anbefales ikke at klikke ind på din net-henvisning.
      Og hvem der er sild og ikke sild burde kun refereres til ratingtal, alt andet er en fornærmelse !
      Med venlig hilsen Plysbjørnen, er intet men dog køn ??
      P.S. Ingen klubpokal; Men som halv klubmester skulle du bære sildesalat på din revers i stedet for brystlommen.