Horsens Lang Weekend 2013

Over 4 dage i sommervarmen fra d. 18. til d. 21. juli afholdtes ’Horsens Lang Weekend’. Fra Aalborg Skakforening deltog to spillere: Kurt Pedersen og Carl Johan Andersen. De har sendt følgende turneringsrapport til hjemmesiden:

1.del – ved Kurt Pedersen: ´Rusten støves af´

Carl Johan og jeg deltog i år i den med rette populære turnering: ’Horsens Lang Weekend’. Alt er veltilrettelagt, intet er overladt til tilfældighederne, og jeg må sige, at for mit vedkommende bliver det næppe sidste gang, jeg deltager. For Carl Johans vedkommende var det jo allerede anden gang! Jeg synes, det kunne være sjovt, hvis vi en gang kunne sende et helt Aalborghold af sted! Selvom vi begge er ovenud tilfredse med organiseringen af turneringen, så er der til gengæld ingen særlig grund til glæde over vores pointhøst! Jeg selv scorede 3 ½ points, og spillede efter min egen mening ingen specielt bemærkelsesværdige partier, men et par remispartier kunne med lidt held godt have endt som gevinster! Her er et af de mere solide gevinstpartier:

Jeg tror og håber, at jeg oven i de mange gode og hyggelige stunder i Horsens også har fået skærpet formen til den forestående klubturnering! Og næste år ved jeg også, hvad ratingpræmie er (jeg var i Horsens slet ikke klar over, hvor tæt jeg var på at vinde en ratingpræmie på 600 kroner!).

2.del – ved Carl Johan: ’Kombinationsspillet skærpes i afslutningerne!’

Sølle 4 points var hvad jeg fik ud af mine anstrengelser i Horsens, men egentlig var jeg ganske glad for både turneringen og mit eget spil, især m.h.t. partiafslutninger. Jeg har sjældent følt mig så offerlysten og angrebsivrig! På dét punkt kunne nogle ´fedtspillere´(ingen nævnt, ingen glemt..!) godt lære noget! Se f. eks følgende afslutning, hvor stillingen efter 18 træk var følgende:

Allan, som jo er godt kendt i Aalborg, sagde efter kampen, at ”aldrig havde han følt sig i den grad søsyg”!

Til sidst vil jeg vise en afslutning, som kunne have været til skønhedspræmie, hvis ikke min modstander i desperation opgav et træk for tidligt:

Kurt og jeg besvarer gerne spørgsmål om denne fremragede turnering, hvis eneste minus, set med en snart 70-årigs øjne, er den daglige dobbeltrunde!