Aalborg Skakforening Klubliv Senior-VM for hold

Senior-VM for hold

Jens Kølbæk, Christian Volmer og jeg selv deltager i disse dage ved Senior-VM for hold, der afholdes i den norditalienske by Acqui Terme. Med på holdet SK 2012 er desuden Mogens Thuesen fra Brønshøj og Poul Erik Nørgaard fra Nørresundby.

I første runde mødte vi det topseedede hold fra Israel og vore partier blev udsendt live fra topbordene. Hvis vi skulle have lov til at sidde der, var det nok i første runde, idet vi alle regnede med at blive banket på plads af vore stærke modstandere. Men, men, vi var lige ved at få uafgjort. Et hæderligt nederlag på 2½-1½ blev grundlagt af en flot sejr på 2. bræt til Jens med sort mod IM Birnboim, og på 1.bræt havde Mogens Thuesen stormester Gruenfeld slemt på hælene inden han i slutstillingen var heldig med at få en remis i en tabsstilling. Poul Erik og jeg blev regulært nedspillet af vore modstandere, der begge var IM’ere.

I dag tirsdag spiller vi uden for live-brætterne mod Rochade Bielefeld, og Christian spiller i stedet for mig på 4.bræt.

Link til hjemmesiden https://www.scaccomattissimo.com/acqui-2022-en/

1 thought on “Senior-VM for hold”

1. Bjarne siger:

Efter 7 runder er vi nu placeret på en 10.plads med 7 matchpoints og hele 16 brætpoints. Vore nederlag har ikke været mere end beskedne 1½-2½, og vore sejre har været på 3-1 mod det andet danske hold, og 4-0 i går over Irland. Alle spillere har prøvet at vinde, og jeg selv fik min første sejr i går. Kølbæk gør det specielt godt med 5½ af 7 (4½ af 6 + en sejr uden kamp).
    I dag møder vi det tyske kvindehold, hvor jeg sidder over. Med en sejr i denne kamp kan vi i morgen spille med om præmierne i sidste runde.