Finn Winther Nielsen klubmester

Det lykkedes ikke Carl Johan at skubbe Finn af pind, trods skræp på hjemmesiden. Finn afviste med de sorte brikker hvids aggressive tilbøjeligheder og kunne slutte en fin turnering af med 6 points.

Selv om turneringen ikke er helt afsluttet endnu kan den øvrige præmiefordeling ikke ændres:

Jørn vandt over H.P. og fik 5½  en flot 2.plads i sit ‘come-bach’. Bo dukkede ikke op i aftes (??!) og dermed blev Lasse Luther nr. 3 med 5½. Jeg selv sluttede af med en (contra-)sejr over Bo’s lillebror Mark og reddede med 5 points og en 4.plads dermed lidt af æren efter katastrofenederlaget til Anders Brygger i 5.runde.

Ratingpræmien i gruppen 1600-1800 tilfalder Kurt Pedersen med 4½. Kurt gjorde en ende på Ellens ellers gode turnering, men på trods af dette kan Ellen nu godt være stolt, især over sejren over Sune i 5.runde. I gruppen 1300-1600 vandt Anders Brygger med 4 points, især grundlagt af sejren over mig og en fin remis mod Thor i aftes. Endelig går præmien i gruppen <1300 til Pramod Prasobhu med 3½ points. Flot af vores nye medlem, der startede sidste år, og allerede nu har slået flere på papiret stærkere spillere.

1. Bjarne Sønderstrup

Jeg ved godt at man har tabt, hvis man udebliver, men vi har ofte haft den praksis i klubturneringen, at vi undersøger årsagen til udeblivelsen, og hvis der er en naturlig forklaring, og hvis modstanderen ellers gerne vil spille, så spiller man partiet efterfølgende. I denne situation er der dog et par forhold, der gør at jeg har været hurtig til at give et 0. Bo’s modstander er ikke klubmedlem, og man kan ikke forvente, at han vil spille. Desuden er det sidste runde, turneringen skal indberettes inden alt for længe, og resultatet har betydning for præmiefordelingen.
    Jeg ved godt Aage, at du selv spillede et parti, hvor modstanderen ikke dukkede op. Det synes jeg var flot, selv om du kunne have krævet sejren.

2. Bjarne Sønderstrup

Så har jeg afsluttet turneringen. Arne vandt det sidste parti over Aage, og Bo og Normann taber på udeblivelse i sidste runde. De sidste ikke spillede partier mellem Torben Winkler og Lasse Svendsen samt Andreas og Lars afsluttes uden at blive ratet, idet de ikke havde betydning for præmier og fordi turneringen skal indberettes.

3. Bjarne Sønderstrup

Turneringen er nu registreret og ratinglisterne er opdateret. Gå ind via unionens hjemmeside for at se de nyeste ratingtal. Interessante detaljer: Alexander og Johan er nye mesterspillere! Ellen er over 1800, Per over 1600 (igen), Pramod over 1500 (startede på 1100 i sæsonen) og Anders over 1450 (igen). Progression kaldes det vist!