Klubturnering 4. runde

Tredje runde af klubturneringen blev afviklet tirsdag aften. Topopgøret mellem efterårets to mesterskabsbejlere, Søren Andersen og Michael Øe, endte remis, og herudover endte de fleste gevinst-partier med favoritsejre. Aftenes vel nok største overraskelse stod Karl Henrik Laursen for, da han med hvid holdt remis mod John Nyholm. Stillingen i toppen af turneringen:

1. Søren Andersen 2½ point; 2.-7. Bjarne Sønderstrup, Sune Kovshøj, Per Jacobsen, Jesper Thomsen, Torben Kleinschmidt og Uffe Kristensen: 2 point. En del spillere har dog et enkelt udsat parti til gode.

4. runde afvikles næste tirsdag d. 11/2 kl. 19. Runde-parringen kan ses her. Fra og med 4. runde spilles som bekendt efter sædvanlig dansk schweizer – dvs. uden acceleration – og det resulterer i nogle opgør med meget stor ratingforskel. Det er naturligvis ikke særligt behageligt at gå ind til et parti med en forventet score på 1,00 eller 0,99, hvor man stort set har alt at tabe og meget lidt at vinde, men til gengæld, håber undertegnede, at det er godt for klub-ånden og sammenholdet i Aalborg Skakforening. Så vel mødt til 4. runde tirsdag d. 11/2. Der er mulighed for afvikling af udsatte partier den efterfølgende tirsdag d. 18/2.

1. Bo Torpegaard Jensen

Jeg vil blot orientere om, at jeg ikke kan spille 11.02.2014 (har også afkrydset mig på sedlen)

Vi må spille næste tirsdag den 18.02.2014 i stedet Lars Lytzen.

2. Der er indløbet følgende afbud til tirsdag aften:
    Torben (mod Bjarne). Partiet spilles d. 25/2 i stedet.
    Thor (mod Andreas).
    Johan (mod Kurt).
    Bo (mod Lars Lytzen).

3. Husk, at der i morgen aften d. 18/2 er der mulighed for at afvikle udsatte partier i klubturneringen. Der bliver arrangeret lidt hyggelyn for øvrige.

4. Der er også årets anden ‘El Classico’ (dvs. Søren And versus Michael Øe) – denne gang 2. omkamp om klubmesterskabet for efteråret 2013. 😉

1. Bo Torpegaard Jensen

Mit bud er på en Najdorf-variant 🙂

5. Tirsdag aften blev der afviklet 5 udsatte partier i forårets klubturnering. Alle partier endte med sejr til hvid: Bo Torpegaard – Lars Lytzen 1-0, Kurt Pedersen – Johan Holmström 1-0, Jesper Thomsen – Poul Davidsen 1-0, Lasse Svendsen – Andreas Bock 1-0, Leif Kræmmergaard – Henrik Sigvardsen 1-0. Næste tirsdag d. 25/2 afvikles yderligere tre udsatte partier: Torben Kleinschmidt – Bjarne Sønderstrup, Carl Johan Andersen – Christian Gottschalck samt Thor Rasmussen – Andreas Bock. 5. runde lægges midt i næste uge, og runden afvikles tirsdag d. 4. marts kl. 19.