Showing: 21 - 30 of 69 RESULTS

God start på 2017

Klubbens mester og A-række-hold er kommet fint fra start i det nye år.

Et forstærket Aalborg 4 vandt i 4. runde meget overaskende over oprykningsfavoritterne Aars/Nibe 1 med 4 – 2.
Sejre til veteranerne Hugo Falberg, Arne Fjordside og Normann Hansen.

I lokalopgøret vandt Aalborg 3 knebent 3,5 – 2,5 over Nørresundby 2.
Sejre til de to topbrætter Erik Højfeldt og Hans Engen, samt til Steen Olav Engel.

Med en 4 – 2 sejr over Aars/Nibe 2 overtog Skørping 1 førstepladsen med 17 pont, foran Aars/Nibe 1 med 16 p. Derefter følger Nørresunby 2 med 13,5 p. Aalborg 3 med 13 p. og Aalborg 4 med 11 point.
I bunden hele tre hold med hver 8,5 point: Aars/Nibe 2, Sæby og Jetsmark 3.

I 5. runde den 31. januar har klubbens to M-hold hjemmekampe mod hhv Aars/Nibe 1 og Sæby.

—-

I A-rækken vandt Aalborg 6 en storsejr – 3,5 – 0,5 ude over Skørping 3!
Gevinster til Aage Sørensen, Uffe Kristensen og Jens Ole van de Weerd.
Aalborg 5 spillede 2 – 2 i Hjallerup med sejr til reserven Orla Olesen.

Brønderslev fører A-rækken med 11,5 point. Derefter følger Hobro med 11 p, Aalborg 5 med 9,5 p og Aalborg 6 med 7,5 point.

A-holdene har også hjemmekamp i næste runde 31/1 mod hhv Skørping 3 og Brønderslev.

Mandag den 30/1 spiller B-holdet ude mod Aars/Nibe 4.

—-

Søndag den 15. januar spiller klubbens to divisionshold hjemme mod Skive 2 og Randers.
Kom og bak op om klubbens to bedste hold.
Der er kampstart kl. 12 på Strandvejen.

Holdturnering

Holdturneringen starter med 1. runde i uge 44. og skakforeningen deltager atter med fem hold i hovedkredsens turnering, foruden de to 2. divisionshold, der tørner sammen i 1. runde søndag den 6. november.

Vi stiller med to mesterrækkehold, to hold i A-rækken, samt et B-hold.

Nedrykkerne fra Aars/Nibe 1 må tilskrives favoritrollen, men ellers tegner det til en meget jævnbyrdig mesterrække, hvor det også er svært at spå om, hvem der vil havne i den tunge ende af tabellen.

I A-rækken har himmelstormerne fra Brønderslev mistet lidt af pusten den seneste tid. Flere af klubbens spillere har valgt at stille op for Jetsmark. Brønderslev har dog stadig på papiret det stærkeste hold, hvis man ser på holdopstillingerne.
Spændende at se om Leif Sørensen og Per Jacobsens tropper kan blande sig i den bedste halvdel af rækken.

I B-rækken stiller vi med noget så sjældent som et trekvart familiehold – far, søn og datter – Lasse, Ture og Freja Jungberg suppleret med Lars Lytzen. Spændende!

—-

De første tre runder inden jul afvikles efter følgende program med kampstart kl. 19.00:

1. runde – Tirsdag den 1. november

M. Aalborg 4 – Aalborg 3…. 1,5 – 4,5
A. Aalborg 6 – Aalborg 5……. 1 – 3
B. Aalborg 7 – Hobro 2……… 1 – 3

—-

2. runde – MANDAG den 14. november

M. Aars/Nibe 2 – Aalborg 3…..2,5 – 3,5
M. Skørping 1 – Aalborg 4……4,5 – 1,5
A. Skørping 2 – Aalborg 5……. 1 – 3
A. Hobro 1 – Aalborg 6………..3,5 – 0,5
B. Aars/Nibe 3 – Aalborg 7…… 1 – 3

—-

3. runde – Tirsdag den 29. november

M. Aalborg 3 – Skørping 1…….1,5 – 4,5
M. Aalborg 4 – Nørresundby 2… 4 – 2
A. Aalborg 5 – Hobro 1………..1,5 – 2.5
A. Aalborg 6 – Hjallerup 1…….2,5 – 1,5
B. Aalborg 7 – Skørping 5……..aflyst

Skørping har trukket sit 5. hold.

Divisionsudkast 2016/17

Der foreligger nu et udkast til den kommende sæsons divisionsturnering.
Og som forudsagt i marts kunne 2. division gruppe 4 blive helt uden Aarhus-hold.
Og sådan blev det. Dog er det ikke endeligt, da klubberne har lov til at gøre indsigelser frem til 6. august.

Men som det ser ud nu, er Aalborg 1 hjemmehold mod Aalborg 2 i sæsonpremieren søndag den 6. november.

Derefter møder 1. holdet Jetsmark 2 (hjemme), Randers (ude), Skive 2 (hj), Skive 1 (ude), Kjellerup (ude) og Viborg (hj)

2. holdet møder i 2. runde Skive 1 (hjemme), og derefter Jetsmark 2 (ude), Randers (hj), Viborg (ude), Skive 2 (ude) og Kjellerup (hj)

Den afsluttende 7. runde afvikles samlet i Aalborg den 12. marts 2017.

3. plads til 1. holdet

Sidste runde i 2. division gr. 4 er afviklet på Erhvervsskolerne i Aars søndag den 28. februar med følgende resultater:

Nordre 2 – Aalborg 1 3,5-4,5
Aalborg 2 – Randers 3,5-4,5 (ændres til: 2,5-5,5)
SK 1968 2 – Aars/Nibe 5 – 3
Viby – Jetsmark 2 3,5-4,5

Slutstilling:

1. SK 1968 2…….. 39 point
2. Nordre 2……… 33,5 point
3. Aalborg 1……… 33 point
4. Jetsmark 2…….26,5 point
5. Randers……… 25,5 point
6. Viby…………… 25 point
7. Aars/Nibe…….. 24 point
8. Aalborg 2…….. 17,5 point

SK 1968 rykker op i 1. division. Aars/Nibe og Aalborg 2 ned i mesterrækken.
Viby i playoff mod nr. 6 i gruppe 3.

6 Aalborg spillere på top 20 topscorer-listen:

Bjarne Sønderstrup – 4,5 point
Jan Peter Lysberg – 4,5 point
Michael Øe – 4 point
John Nyholm Hansen – 4 point
Finn Winther Nielsen – 4 point
Elena G. Steffensen – 4 point (af 5) !!!

To divisionshold næste sæson igen

Efter søndagens næstsidste runde faldt brikkerne næsten på plads for klubben 2 bedste hold i 2. division.
1. holdet tabte knebent 3,5 – 4,5 til Jetsmark 2, og dermed forspildte holdet sin sidste chance for oprykning.
I sidste runde i Aars møder holdet Nordre i en direkte duel om 2. pladsen.
Aalborg 2 tabte bundkampen til Aars/Nibe 2,5 – 5,5, og nedrykning er nærmest uundgåelig.

Men der er håb forude igen igen….
Tirsdagens 5. runde i mesterrækken flaskede sig for klubbens hold.
Aalborg 3 er dog lidt presset bagfra, men det er af Aalborg 4, der har haft en flot sæson indtil videre.
Og 5. holdet hjalp fint til ved kun at tabe 2 – 4 til Skørping, som nu synes helt tabt i oprykningskampen. Fin sejr til topscorer Steen Olav Engel (3 af 4), samt remis til Kaj Andersen, og til Davidsen mod Davidsen. Flot af Poul mod “troldmanden” (N.C.)

De to bedste M-hold mødte begge Nørresundby-hold.
Og Aalborg 3 sejrede med 4,5 – 1,5 over Nrs 2. Tre gange remis i toppen og sejre på de nederste 3. Mr. 100% Thomas Heine Bech – (5 af 5) måtte denne gang have klokken til hjælp (Dyhrs vinge faldt før træk 40) Stillingen var uklar, men Thomas mente bagefter, at han havde godt styr på stillingen. Sådan!!

Aalborg 4 vandt en klar sejr på 5 – 1 over Nrs 3. Dog en smule i overkanten. Konge, tårn og en bonde til hver – 110 % remis – så hvordan i alverden kan man vinde det (eller nærmere tabe). Men det var altså det der lykkedes for Normann, da Bent C (måske træthed) spillede kongen direkte i døden. Uforståeligt?? En kæmpegave.
Laursen var vist også heldig undervejs mod Peter Hove, men den unge Nørresundby spiller fik ikke det hele med. Men han skal nu nok komme efter det, den unge mand.
Holdleder Fjordside er holdet topscorer 4,5 af 5!!

Inden de sidste to runder fører Aalborg 3 med 22,5 point fulgt af Aalborg 4 med 20 p.
Skørping er treer med 17 point.
Det ligner helt klart Aalborg oprykning.

Aalborg 5 halede 1 point ind på Nørresundby 3 i bundkampen. Men måske rykker begge hold ned. Det sker, hvis to nordjyske hold må ud af 2. division.

Skørping 2 vandt topkampen mod Hobro i A-rækken, og ligner en sikker oprykker.
Aalborg 6 vandt 2,5 – 1,5 over Skørping 3, og holder 3. pladsen med samme pointtal som Hobro på 2. pladsen, som holdet møder i sidste runde. I Skørping blev det remis på de tre første brætter, mens reserven (min gamle sanglærer – det kom der ikke noget godt ud af) Orla Olesen sejrede.
Peter J. Halgren Madsen er holdets topscorer med 3 point af 4.

Aalborg 7 i B- rækken tabte 1,5 – 2,5 i Tranum med midterplacering til følge.
Jens Ole van de Werd vandt og han er holdets topscorer med 3 af 4!
Dejligt at se at 7. holdet ikke kender til ordet AFBUD. Flot!

6. og næstsidste runde afvikles i uge 9.

Holdskak denne uge

I den kommende uge 2 spilles der holdskak. Mandag skal Aalborg 3 til Skørping og tirsdag skal Aalborg 4 til Sæby, begge hold i Mesterrækken.

Tirsdag 12/1 tager Aalborg 6 imod Skørping 2 i A-rækken. I kalenderen står der fejlagtigt, at Aalborg 7 i B-rækken skal til Tranum, men denne kamp spilles først i uge 5, altså 2/2. Beklager fejlen. Om torsdagen 14/1 skal Aalborg 5 ude møde Nørresundby 3 i Mesterrækken.

Og næste søndag skal divisionsholdene i sving igen. Aalborg 1 skal til Aars og møde AarsNibe, og Aalborg 2 skal ude møde Jetsmark 2.

Klar føring i Mesterrækken

De nordjyske 1. og 2. divisionshold har fået en skidt start på sæsonen. Efter de første tre runder er det kun lykkedes for Aalborg 1 (eneste undtagelse) at vinde. 2 af 3 kampe har holdet vundet. Senest 5 – 3 over Randers, mens Aalborg 2 tabte 2,5 – 5,5 til et stærkt Nordre-hold. Med lidt held var det blevet 4-4 – set fra kamplederens synsvinkel.
1. holdet er nr. 3, mens 2. holdet ligger i bunden sammen med Aars/Nibe og Viby. Disse to klubbers udsatte kamp afvikles først i det nye år.
Er Nørresundby på vej ned i 2. division? Ser sådan ud lige nu, men der er da stadig håb og muligheder.

Til gengæld går det rigtig flot for skakforeningens to bedste mester-rækkehold.
Aalborg 3 kværnede Nørresundby 3 med 6 – 0, mens Aalborg 4 besejrede 5. holdet med 5 – 1. Det bemærkes at Mark Torpegaard på 1. bræt fik remis for 3. gang. I denne runde mod Sune Normann. De første var mod de to tidligere “Vejgaard-stjerner” Erik Højfeldt (Aalb.3) og Esben Munch (Sæby)

Aalborg 3 har taget en klar føring med 15,5 point – hele 5 point foran Aalborg 4 og Aars/Nibe2. Sidstnævnte vandt overraskende klart over Skørping 1 i 3. runde.
Skal 3. holdet igen afløse 2. holdet i 2. division? Sådan ser det ud lige nu.

I A-rækken vandt Aalborg 6 med 2,5 – 1,5 over Skørping 4, selv om holdet kom afsted med kun 3 mand ??
Skørping 2 topper med 9 point foran Hobro med 8 p. mens Aalborg 6 som nr. 3 har 7,5 point.

B-holdet kom ned på jorden igen. Men holdet mødte også oprykningsfavoritterne fra Brønderslev, der vandt klart 3,5 – 0,5.
Uffe Kristensen var aftenens lyspunkt. Remis mod Steven Vestergaard, trods et minus på over 400 i rating! Ak ja de kære tal…
Brønderslev og Tranum topper med hver 7 point i den meget jævnbyrdige række. Aalborg 7 er nr. 3 med 6. point.

ps. Ingen af klubbens hold har spillet uafgjort i de første 3 runder, men det er jo også langt bedre at vinde…

1.holdet godt fra start

I søndagens lokalopgør fik 1.holdet sin forventede, men dog glædesløse, pligtsejr over 2. holdet med cifrene 6-2.

1.holdet havde to reserver med og 2.holdet 3. Enkeltresultaterne blev med 1.holdet nævnt først, og med mine umiddelbare sidelinievurderinger:

Michael – Jørn 1-0. Jørn taber næsten hver gang til Michael, men han har også haft sort næsten hver gang. I den uundgåelige franskmand havde Jørn godt spil, men Michael fik alligevel brudt forsvarsværkerne ned og vandt til sidst med et tårn for 5 bønder.

Kim – Chr. ½-½. Chr. havde forberedt sig mod Kims Caro-Kann, men Kim holdt balancen.

John – Alexander 1-0. John vandt på tid og efter eget udsagn noget heldigt i den franske ‘diskussion’.

Finn – Bo. ½-½. Begge spillere mente at stå godt. Først havde Bo lovende stilling, men senere burde Finn havde vundet, men missede så Bo’s modspil.

Sune – Peter. 0-1. Peter spillede både e6 og c6 i de første træk og dette fik måske Sune til at forivre sig? I hvert fald gik der noget galt, og Peter fik spillet stillingen gevaldigt op.

Bjarne – Kurt 1-0. Jeg synes selv jeg fik let udlignet i åbningen med klassisk spil mod isoleret bonde på d4, mens Kurt også syntes at havde godt spil med tilsyneladende godt spil i c-linien. Men lige da Kurt lagde op til invasion på c7 fik jeg godt modspil med angreb på kongefløjen med tårnmanøvre Tf8-d8-d5-h5-g5-g4 i kombination med en løberdiagonal b7-g2 og springermanøvre Sb8-d7-f6-d5-f4! Dette gav dronning og bonde for tårn og løber, og det vandt forholdsvist let i praktisk spil.

René – Poul Davidsen 1-0. Reelt en overmatchning, og Poul så ud til at være chanceløs.

Jens Johan – Pramod 1-0. Pramod så længe ud til at have fint spil, men i slutspillet blev rutine og spillestyrke afgørende.

Da den forventede score var 6,15 var det lidt under det forventede, men alt i alt må resultatet være ok for begge hold. 1.holdet ligger nr. 1, og 2.holdet ligger nr. sidst, men alligevel ikke helt hægtet af i den kommende bundstrid. Næste runde spilles 8/11. 1.holdet tager hjemme mod SK1968 2, mens 2.holdet skal til Viby. Vi må håbe at der ikke bliver brug for så mange reserver denne gang.

Så starter holdskakken!

På søndag tager vi fat på den nye divisionsturnering, og i næste uge starter hovedkredsens holdturnering.

Aalborg 2 tager imod Aalborg 1 i 2.division gr. 4 og slaget foregår i klubbens lokaler på søndag kl. 12. I mesterrækken spiller Aalborg 4 på mandag ude mod AarsNibe 2, mens Aalborg 3 og Aalborg 5 mødes på næste tirsdag i klubben. Og ja, vi har fået lov til at stille et 5.hold op i mesterrækken, da Hobro har trukket sit hold. Aalborg 6 spiller næste torsdag ude mod Hjallerup i A-rækken, mens Aalborg 7 på mandag spiller ude mod Frederikshavn.

Jeg har lagt første runde ind i kalenderen, men ellers må man gerne orientere sig på DSU’s side og Hovedkredsens, hvor der er lagt datoer og tabeller ind i det nye flotte turneringssystem. Her kan man også se  vores styrkeliste og holdopstillinger.

 

1. holdet må ned, 2. holdet klarer sig måske

Søndagens præstation for 1.holdets vedkommende er ikke værd at snakke om. Vi stillede op med tre reserver og måtte nøjes med 1½ points mod Frem, Odense. Michael skulle dog have vundet på 1.bræt og Arne havde også chancen på 8. bræt. Sune fik den tredje remis på 3. bræt. Finn kæmpede godt mod senior-DM Per Stentebjerg, men kendte heller ikke sin besøgelsestid, da der var en remischance. Ellen debuterede på 1.holdet, men der skal gøres noget ved det umådeholdne tidsforbrug, hvis der skal points på kontoen. Stillingen var fin undervejs, men Ellen kunne intet stille op mod et afsluttende angreb, da tiden var knap.

Til gengæld var der glædeligt nyt fra Skive, hvor 2. holdet vandt 5-3 over Holstebro, der endda havde GM Peter Heine på 1. bræt. Her tabte René, men til gengæld vandt resten af holdet flot med 5-2. Vi venter spændt på holdets referat..

Nu skal 2.holdet ud i play-off mod nr. 6 fra 2.division gr. 3. Det bliver sandsynligvis Bov, og kampen skal spilles næste søndag.

Verified by MonsterInsights